Centrum Pomocy - Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Jeśli masz inne pytania, na które nie udało Ci się tutaj znaleźć odpowiedzi napisz do nas email.

Zamówienie na sklepie

O zmianach statusów zamówień są Państwo informowani w automatycznych komunikatach e-mail. Informacje o etapie realizacji zamówienia mogą Państwo uzyskać również poprzez kontakt telefoniczny lub e-mailowy z naszą Firmą.

Zamówienia mogą Państwo składać również drogą telefoniczną - nasi Konsultanci przedstawią ofertę i poprowadzą przez całą procedurę.

Orders are usually processed within 24 hours of the funds being transferred to our bank account.

Nieopłacone zamówienia w ciągu 3 dni od momentu rezerwacji będą automatycznie anulowane. 

Logowanie i rejestracja

W momencie rejestracji wpisują Państwo adres e-mail i hasło. Mogą Państwo użyć opcji “Nie pamiętam hasła” w celu jego przypomnienia. Na skrzynkę e-mail zostanie wysłany link do zresetowania hasła i aktywacji nowego. Prosimy nie udostępniać danych do logowania osobom trzecim.

Jeśli zapomną Państwo, jak brzmi Państwa hasło, prosimy o kliknięcie na podpowiedź znajdującą się na stronie logowania – gdy wpiszą Państwo swój login w podaną rubrykę, nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail, który podali Państw podczas rejestracji. W razie problemów prosimy o kontakt.

1) W przypadku posiadania zarejestrowanego konta zakupowego mogą Państwo zalogować się na swoje konto i dodać nowy adres dostawy - nie ulegnie on automatycznej zmianie, ale nasz Dział Obsługi Klienta będzie miał wgląd do nowych danych. Następnie prosimy o wysłanie stosownego powiadomienia drogą e-mail ze wskazaniem numeru zamówienia, a nasi konsultanci dokonają stosownych zmian w systemie.
 

2) W przypadku chęci trwałej zmiany danych bilingowych są Państwo zobowiązani do wysłania stosownego pisma drogą mailową na [email protected]

Prosimy mieć na względzie, że brak płatności za zamówienia może skutkować trwałą blokadą konta zakupowego. W momencie złożenia przez Państwa zamówienia sklep rezerwuje konkretną ilość towaru w danej cenie i ponosi związane z tym koszty zabezpieczenia transakcji. W przypadku braku płatności za zamówienia mogą Państwo zostać obciążeni powyżej wskazanymi kosztami w toku procedury windykacyjnej.

Metody płatności

Akceptujemy płatności w gotówce w siedzibie naszej Firmy, w Warszawie. Przygotujemy Państwu wszystkie potrzebne dokumenty do tego typu transakcji.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób zapłaty.

Najprostszym sposobem jest bezpośredni przelew bankowy na nasze konto firmowe. Nasze rachunki bankowe oferują możliwość zapłaty w złotych polskich (PLN), dolarach amerykańskich (USD) lub walucie euro (EUR).

Płatność należy uregulować w ciągu 3 dni od dnia rezerwacji (kurs walutowy jest ważny do 48 godzin od jego potwierdzenia z naszą Firmą). 

Odbiorca Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk
SWIFT PKOPPLPW

Numer konta PLN
87 1240 6292 1111 0010 6046 2106
43 1240 6292 1111 0010 6046 2122 (Aukcje)

Numer konta EUR
85 1240 6292 1978 0010 6046 2151

Numer konta USD
68 1240 6292 1787 0010 6046 2210

W przypadku, gdy w końcu znalazłeś swój wymarzony przedmiot, ale cena aktualnie jest za wysoka dla twojego budżetu, oferujemy również zapłatę w planie ratalnym. Skontaktuj się z nami i zapytaj o taką możliwość.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób zapłaty.

Wysyłka i dostawa

Wszystkie numizmaty w naszym sklepie są dostępne i wysyłka jest realizowana w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania pieniędzy na naszym koncie. 

Paczki pakujemy z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i w możliwe anonimowy sposób, tak aby kurierzy nie mieli wiedzy o przewożonych walorach.  W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń co do sposobu zapakowania zapraszamy do zgłaszania swoich uwag naszym konsultantem poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Wylicytowane numizmaty można odebrać osobiście w siedzibie naszej Firmy, w Warszawie. Walory można już odebrać tego samego dnia po zakończeniu licytacji i zapłacić gotówką na miejscu.
Aby odebrać wcześniej opłacone przedmioty należy posiadać dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość odbierającego oraz podać dane dotyczące zamówienia (numer lotu lub numer licytującego).

Odbiór osobisty w siedzibie naszej Firmy od poniedziałku do piątku od 9.00-17.00:
Antykwariat Numizmatyczny - Michał Niemczyk
ul. Żelazna 67, lokal 22L
00-871 Warszawa

Na terenie Polski stosujemy tylko wysyłkę poprzez ubezpieczoną przesyłkę kurierską UPS - koszt to 30 złotych. 

Prosimy o kontakt z naszą Firmą po dokonaniu zakupu - koszt oraz rodzaj przesyłki jest ustalany indywidualnie przy każdym zakupie. Do paczki będzie dołączona faktura VAT marża z dokładnym opisem przedmiotu.

Jeżeli mają Państwo specjalne życzenia dotyczące wysyłki monet, prosimy skontaktować się z naszym działem obsługi klienta w celu ustalenia odpowiedniej formy wysyłki.

Wysyłka we własnym zakresie
Chętnie pomożemy zorganizować wysyłkę według Państwa życzeń. Istnieje możliwość zamówienia kuriera we własnym zakresie. Prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Odbiór osobisty na targach numizmatycznych
Oferujemy również możliwość odbioru wygranych przedmiotów na wybranych targów numizmatycznych. Przedstawicieli naszej Firmy można spotkać na giełdach kolekcjonerskich oraz na większości poważnych aukcji numizmatycznych w Polsce, USA, Niemczech i innych krajach Europy.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób wysyłki.

 

 

Zwrot i reklamacje

Prosimy o odesłanie lub osobiste przekazanie rzeczy na adres: Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk ul. Żelazna 67, lokal 22L, 00-871 Warszawa, w terminie nie później niż 14 dni, od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o odstąpieniu przez Państwa od umowy. 

Środki są zwracane niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy na saldo Klienta lub wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego.

Nasz formularz zwrotu do pobrania tutaj

Inne usługi numizmatyczne

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk jako pierwszy w Polsce dołączył do prestiżowego grona przedstawicieli NGC - wiodącej amerykańskiej instytucji gradingowej. Na życzenie kolekcjonerów regularnie pośredniczymy w procesie gradingu, wysyłając stosownie zabezpieczone walory do siedziby Numismatic Guaranty Company w Stanach Zjednoczonych. Specjaliści niezależnej firmy certyfikującej autentyczność dokonują oceny rzadkości monety na rynku, a następnie odsyłają walor w tzw. slabie - hermetycznym plastikowym opakowaniu. Dopełniając wszelkich niezbędnych formalności, pośredniczymy również w procedurze gradingu banknotów.

 

Dowiedz się więcej, czym jest grading monet i banknotów oraz czy może podnieść wartość Twoich zbiorów.

Jak sprzedać monetę, nie czekając na standardową aukcję? Odwiedź nasz Sklep internetowy, w którym oferujemy zarówno walory polskie, jak i zagraniczne. Jeśli jesteś zainteresowany przekazaniem przedmiotów do naszego sklepu, prosimy o przesłanie ich fotografii na adres: [email protected]
Regulamin sprzedaży poprzez sklep znajduje się w sekcji Warunki sprzedaży. W przypadku dodatkowych pytań czekamy na kontakt telefoniczny bądź zapraszamy do odwiedzenia naszej siedziby. 

 

Kontakt - sklep internetowy:
Bartek Wnęk
tel. 22 620 45 74
e-mail: [email protected]
 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa

Oprócz tradycyjnych aukcji, możliwości sprzedaży walorów bezpośrednio w Antykwariacie lub poprzez sklep internetowy, oferujemy kolekcjonerom możliwość uczestniczenia w rynku kolekcjonerskim poprzez popularną platformę Allegro. Żeby zobaczyć nasze bieżące aukcje, przejdź do Strefy Kolekcjonera NIEMCZYKpl, natomiast w celu zgłoszenia przedmiotu na licytację skontaktuj się z nami mailowo, telefonicznie lub odwiedzając naszą siedzibę.

 

Kontakt - Strefa Kolekcjonera NIEMCZYK.pl:
Anna Gałązka
tel. 698 905 125
e-mail: [email protected]

 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa

Rozważasz pierwszą sprzedaż na rynku numizmatów?

Zastanawiasz się, ile może być warta moneta, banknot czy inny przedmiot kolekcjonerski, który posiadasz? Skorzystaj z bezpłatnej wstępnej wyceny, którą nasi eksperci przygotują indywidualnie dla Ciebie - w siedzibie Antykwariatu lub do dwóch dni roboczych od nadesłania fotografii awersu i rewersu online. Chętnie podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także doradzimy, jaka formuła sprzedaży walorów zapewni im najwyższą wartość na rynku. Bezpłatną wycenę niezobowiązującą do sprzedaży uzyskać można w naszym Antykwariacie na cztery poniższe sposoby:

Wstępną wycenę dokonywaną na podstawie fotografii przez naszych specjalistów możesz uzyskać bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że prześlesz zdjęcia awersu i rewersu waloru poprzez prosty formularz na naszej stronie, a wycena przygotowana przez zespół ekspertów trafi na Twój adres e-mail w ciąg dwóch dni roboczych. Będziemy wdzięczni za podanie w formularzu również kilku podstawowych informacji - masy w przypadku monety, a także wymiarów.

 

Przejdź do Formularza, żeby uzyskać bezpłatną wycenę.
 

Wolisz przesłać zdjęcia walorów poprzez e-mail? Nasz adres to: [email protected] 


Uwaga! Jeśli na posiadanych przez Ciebie walorach znajdują się zabrudzenia czy widoczna jest tworząca się z upływem czasu patyna, nie podejmuj próby czyszczenia numizmatów samodzielnie!

W przypadku, gdy zajdzie taka potrzeba, nasi eksperci usuną zabrudzenia bez uszkodzenia lustra monet, natomiast samo zabarwienie patyną istotnie podnosić może wartość kolekcjonerską. 

Profesjonalną wieloetapową wycenę monet, banknotów, a także pozostałych przedmiotów kolekcjonerskich z obszaru rynku numizmatycznego, uzyskać można również osobiście, odwiedzając siedzibę naszego Antykwariatu w Warszawie. Oprócz potwierdzenia autentyczności oraz określenia szacunkowej wartości waloru, nasi specjaliści doradzą Ci, jaki kanał sprzedaży pozwoli na uzyskanie najwyższej ceny na rynku. 
Dysponując narzędziami laboratoryjnymi oraz archiwum wysokojakościowych materiałów porównawczych, przeprowadzimy badanie autentyczności waloru według najwyższych międzynarodowych standardów.

 

Bezpłatna wycena w naszej siedzibie możliwa jest pod adresem:
Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa 

Posiadasz obszerny zbiór monet, a nie jesteś pewien, jaka jest ich aktualna rynkowa wartość? Skontaktuj się z naszym ekspertem, który oprócz bezpłatnej wyceny kolekcji może przygotować dla Ciebie indywidualny plan sprzedaży poszczególnych elementów zbioru. Żeby zapoznać się z naszymi możliwościami w zakresie opieki nad kolekcją, przejdź do sekcji Premium. 

Poza Warszawą zespół naszych ekspertów dokonuje wycen monet i banknotów w kilku miastach Polski. Sprawdź nasz Kalendarz wydarzeń, żeby sprawdzić, kiedy bezpłatne oszacowanie wartości  walorów będzie można przeprowadzić w Twoim mieście lub skonsultuj się w sprawie niestacjonarnej wyceny telefonicznie. 

Dbając, żeby z walorami w naszych katalogach zapoznać się mogło jak najszersze grono kolekcjonerów, każdą z aukcji poprzedza stosowna komunikacja z mediami oraz promocja poprzez międzynarodowe platformy typu Sixbid , Biddr oraz Numisbids. 

W trosce o zwiększanie ilości rzetelnie opracowanych informacji, publikujemy serie edukacyjnych materiałów, poradników wideo, a także ciekawostek przygotowanych we współpracy z branżowymi autorytetami. 

Noty walorów prezentowanych w naszych katalogach spełniają najwyższe międzynarodowe standardy, a dzięki pracy w zakresie komunikacji, fotografie setek monet trafiły już do czytelników prasy, internetowych serwisów oraz widzów informacyjnych stacji. 

Aukcja czy Private Sale? Wybierz metodę sprzedaży

Aukcja to jedno z najbardziej spektakularnych wydarzeń na rynku numizmatów, a jednocześnie kanał sprzedaży kojarzony z rekordowymi stawkami. Walory prezentowane w naszych katalogach badane i opisywane są uprzednio przez zespół ekspertów, dlatego w trosce o należytą staranność tych procedur, przyjmowanie pozycji na licytację odbywa się na dwa miesiące przed terminem aukcji. 

Przebieg oraz wyniki licytacji śledzić można w czasie rzeczywistym poprzez platformę Aukcjamonet.pl, ponadto w trakcie każdej aukcji możliwy jest kontakt telefoniczny z naszym specjalistą, który poinformuje właściciela obiektu o rezultacie sprzedaży. 

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na tutaj.

Oprócz standardowych aukcji stacjonarnych i internetowych kolekcjonerzy znajdą w nim również profesjonalne aukcje tematyczne, które organizujemy jako pierwsi na polskim rynku numizmatycznym. Aukcje tematyczne - poświęcone wybranej kategorii walorów - stanowią zarówno wyróżnienie pewnych kolekcjonerskich obszarów, jak i okazję do zadbania o edukację. Każdej z tematycznych aukcji towarzyszy specjalnie opracowany katalog oraz seria pogłębionych materiałów publikowanych na naszej stronie oraz w mediach społecznościowych. 

W przypadku wybranych walorów Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk oferuje możliwość tzw. gwarancji sprzedaży podczas aukcji. Oferowane w katalogu walory posiadają w tym przypadku uzgodnioną cenę, po której Antykwariat zobowiązuje się je nabyć w przypadku, gdyby rezultat licytacji okazał się niższy niż ustalona z kolekcjonerem wartość. W celu poznania szczegółów takich transakcji, skontaktuj się z indywidualnym doradcą.

Rozważasz sprzedaż numizmatów za gotówkę, bo termin planowanej aukcji okazał się zbyt odległy? Odwiedź nas w warszawskiej siedzibie lub skontaktuj się mailowo bądź telefonicznie - jako jedna z niewielu instytucji na rynku kolekcjonerskim oferujemy najwyższy standard usługi Private Sale. Sprzedaż walorów bezpośrednio w Antykwariacie gwarantuje rzetelną wycenę, a także natychmiastową wypłatę należności w gotówce lub przelewem, jeśli taką formę preferuje sprzedający. 

Kolekcjonerom planującym wprowadzenie na rynek całego bądź części zbioru proponujemy oprawę spersonalizowaną, poświęconą kolekcji jako cennemu dorobkowi kompletowanemu nierzadko przez dekady. Każdy z trafiających do nas zbiorów otwiera nowy, wieloetapowy projekt - od bezpłatnej fachowej wyceny po przygotowanie odrębnego, profesjonalnego katalogu dla zgromadzonych obiektów. 
W zależności od obszerności i tematyki kolekcji, oferujemy możliwość sprzedaży podczas jednej z głównych aukcji bądź w ramach formuły aukcji tematycznej Premium, podczas której licytowane będą wyłącznie walory ze zbioru. 
 

Żeby dopasować najkorzystniejszą strategię upłynniania kolekcji, zapraszamy na spotkanie ze specjalistą w naszej siedzibie lub - po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym - poza Warszawą. 
 

Każdej z przekazywanych nam kolekcji towarzyszy najwyższe zaangażowanie całego zespołu, a także licznych ekspertów zewnętrznych i autorów publikacji, z którymi Antykwariat współpracuje w zakresie konsultacji. Walorom trafiającym do nas jako zbiór poświęcany jest również szereg odrębnych działań marketingowych mających na celu zapewnienie kolekcji jak najwyższej wartości rynkowej.

 

Dowiedz się więcej o możliwościach sprzedaży numizmatycznego zbioru w sekcji Premium - opieka nad kolekcją.

Warunki sprzedaży aukcyjnej - umowy i dokumenty

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na stronie

Prowizja aukcyjna uwzględniona w umowie komisowej ma wartość od 0% do 10% w zależności od kategorii waloru oraz jego wartości rynkowej. Standardowo wysokość prowizji liczona jest wg tabeli

 

Prowizja aukcyjna sprzedającego  
Cena sprzedaży waloruWysokość prowizji sprzedającego  
od 200 zł do 5 000 zł           0% - 10%
od 5 000 zł do 100 000 zł            0% - 5%
od 100 000 zł            +5% - zapytaj o specjalne warunki

 

Prowizja dla sprzedających banknoty wynosi 0% - właściciele zbiorów pieniędzy papierowych zwolnieni są z aukcyjnych opłat.

 

W przypadku całych kolekcji oraz walorów, których cena sprzedaży przekracza 100.000 złotych, przewidywana jest możliwość negocjacji prowizji sprzedającego. 

 

W przypadku pytań dotyczących indywidualnych warunków prowizji prosimy o kontakt ze naszym specjalistą:

Inesa Florczak 
tel. 668 271 324
e-mail: [email protected] 

Płatność za sprzedane drogą aukcji walory realizowana jest w formie przelewu na konto bankowe właściciela - lub inaczej, jeśli tak było wcześniej uzgodnione - do 30 dni od terminu licytacji. Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk oferuje również możliwość rozliczenia w gotówce, w warszawskiej siedzibie przy ul. Żelaznej 67/22. 

 

Żeby ustalić najdogodniejszy dla Ciebie rodzaj transakcji, nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie po zakończeniu aukcji. Wypłata należności sprzedającemu następuje w złotych, dlatego w przypadku przelewów na konto w walucie obcej należy uwzględnić aktualny kurs, według którego kwota zostanie zaksięgowana przez bank sprzedającego. 

 

W przypadku pytań dotyczących rozliczeń po aukcji, prosimy o kontakt:
Inesa Florczak 
tel. 668 271 324
e-mail: [email protected] 

Szczegółowe warunki sprzedaży Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk określa w stosownych regulaminach dostępnych tutaj

Licytacja online na aukcjach numizmatycznych

Poprzez platformę Aukcjamonet.pl uczestnictwo w licytacji na żywo możliwe jest z każdego miejsca na świecie - wystarczy zalogować się na konto i przystąpić do składania ofert.
 

Żeby dowiedzieć się, jak zarejestrować się w celu utworzenia konta do licytacji, przejdź do pytania: Jak założyć konto do licytacji? 


Uwaga: 
ze względu na fakt, że pełna weryfikacja konta zająć może 24 godziny, nowym uczestnikom naszych licytacji serdecznie polecamy rozpoczęcie procesu rejestracji najpóźniej w dniu poprzedzającym aukcję.


Po zarejestrowaniu się, aby wziąć udział w licytacji na żywo, wystarczy zalogować się na platformie Aukcjamonet.pl, klikając pole „Zaloguj się” w prawym górnym rogu strony. Licytacja online rozpocznie się w chwili startu aukcji stacjonarnej, a jej przebieg widoczny będzie w systemie w czasie rzeczywistym.

Żeby założyć konto do licytowania na platformie Aukcjamonet.pl, należy kliknąć na przycisk „Zaloguj się” znajdujący się w prawym górnym rogu strony. Plansza, która się wyświetli, umożliwia rejestrację nowych uczestników poprzez wybranie przycisku „Zarejestruj się, aby licytować”. Żeby utworzyć konto do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować regulamin.

 

Z uwagi na fakt, że rejestracja konta zakończona jest weryfikacją danych, prosimy uwzględnić, że zalogowanie może być możliwe dopiero w następnym dniu roboczym. Nowym uczestnikom naszych aukcji sugerujemy więc rozpoczęcie rejestracji na minimum 24 godziny przed startem licytacji.

 

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących formularza, prosimy o kontakt. Chętnie pomożemy utworzyć konto do licytacji, wspierając nowych kolekcjonerów na każdym etapie rejestracji.

 

Założenie konta na platformie Aukcjamonet.pl jest darmowe i nie zobowiązuje do licytacji. 

Wraz z rozpoczęciem aukcji zalogowanym uczestnikom wyświetli się na ekranie podgląd licytacji: fotografia waloru, numer lotu oraz przebieg postąpień na żywo - wszystkie oferty zgłaszane przez uczestników z sali oraz platformy Aukcjamonet.pl.  
Oprócz aktualnej ceny widoczna będzie również potencjalna oferta, którą można złożyć, aby włączyć się do licytacji. Żeby to zrobić, trzeba kliknąć w przycisk „Licytuj”. Każde następne postąpienie wyższe jest od poprzedniego o kwotę określoną w tabeli postąpień.

 

Przykład: 

Jeżeli ostatnia złożona przez innego uczestnika oferta ma wysokość 4500 zł, aby włączyć się do aukcji, należy zaoferować 4600 zł. Kwota ta aktualizowana jest automatycznie i wyświetlana w oknie licytacji - złożenie oferty odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Licytuj”. 
 

 

Uwaga:  
Na licytację każdego przedmiotu przewidziany jest limit czasowy! O upływie czasu na ostatnie postąpienie informują ikony sygnalizujące koniec licytacji: „po raz pierwszy”, „po raz drugi” oraz „po raz trzeci” - co oznacza, że przedmiot został sprzedany, a na ekranie wyświetli się automatycznie następna katalogowa pozycja.  

Licytacja na żywo daje możliwość uczestnictwa w aukcji w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Po zalogowaniu się do systemu aukcyjnego składać można oferty samodzielnie lub telefonicznie, istnieje również możliwość podglądu przebiegu licytacji na sali dzięki internetowej transmisji na żywo. 

 

Etapy uczestnictwa w aukcji - w pigułce:

1. Rejestracja
Założenie konta do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl.
 

2. Ustalenie limitu aukcyjnego
Podczas rejestracji określić należy limit aukcyjny, czyli łączną kwotę, którą planujemy przeznaczyć na licytację wybranych przedmiotów. Uwaga: licytowanie powyżej ustanowionego limitu nie jest możliwe. Aby zmienić limit w czasie trwania aukcji należy zwiększyć kredyt w zakładce moje konto lub skontaktować się z naszym opiekunem aukcyjnym.

 

3. Aukcja na żywo
Po zalogowaniu się na konto w dniu aukcji, licytować można wybrane z katalogu walory w czasie rzeczywistym, z możliwością podglądu aukcji stacjonarnej poprzez transmisję wideo na żywo.

 

Przykładowy przebieg licytacji: 
Jeśli Twoja oferta wynosić będzie 7200 zł, natomiast najwyższa oferta innego licytującego 5200 zł, przedmiot wylicytowany zostanie przez Ciebie za kwotę 5300 zł (wysokość przebicia w przedziale 1 000 - 10 000 zł wynosi 100 zł - patrz: tabela postąpień.)

Opłata aukcyjna to kwota doliczana na fakturze kupującego do końcowej ceny waloru. Jej wysokość wynosi 20% wartości, do jakiej wylicytowany został przedmiot.

 

Przykład: jeśli moneta wylicytowana została do wartości 1000 zł, jej cena powiększona o opłatę aukcyjną wynosić będzie 1000 zł + 20% x 1000 zł = 1200 zł.

 

Opłatę aukcyjną uwzględnić należy każdorazowo przy wygranej licytacji, nie podlega ona również zwrotowi. W ciągu 24 godzin po zakończeniu aukcji w skrzynce e-mail nabywcy pojawi się wiadomość podsumowująca rozliczenie, zawierająca m. in. cenę wylicytowaną, cenę po uwzględnieniu opłaty aukcyjnej, a także niezbędne informacje na temat sposobów płatności oraz bezpiecznej wysyłki lub odbioru wylicytowanych walorów.

 

Pełna lista wylicytowanych przedmiotów znajduje się ponadto w zakładce Moje Konto > Moje zakupy.

Jak licytować osobiście na aukcji numizmatycznej?

Najlepszą formą licytacji aby poczuć niesamowitą atmosferę prawdziwej aukcji jest osobista licytacji na sali. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do hotelu w dniu aukcji aby wziąć udział w licytacji. Nasi opiekunowie klientów pomogą w szybkiej rejestracji na miejscu i wydadzą specjalny, unikalny numer do licytacji. Następnie można cieszyć się licytacją na żywo podczas aukcji.

Każdy numizmat z aukcji można obejrzeć przed aukcją w naszym biurze lub w hotelu w dniu aukcji. Aby umówić się na oglądanie numizmatów z nadchodzącej aukcji wystarczy skontaktować się z naszym opiekunem klienta. Na oglądanie walorów w dniu aukcji nie trzeba się umawiać, zapraszamy osobiście do hotelu. 

Wszystkie przedmioty można odebrać osobiście lub mogą zostać wysłane na wskazany przez Państwa adres. Mając wieloletnie doświadczenie handlowe wiemy jak ważne jest w naszej branży bezpieczeństwo i zaufanie, dlatego oferujemy: 

  • - Odbiór osobisty w siedzibie naszej firmy w Warszawie
  • - Odbiór osobisty na targach zagranicznych 
  • - Ubezpieczona wysyłka kurierska 
  • - Wysyłka we własnym zakresie
  •  

Wszystkich niezbędnych informacji na temat możliwości osobistego odbioru lub wysyłki może udzielić również nasz dział wysyłek - zapraszamy do kontaktu.

W ciągu 24 godzin od zakończenia aukcji nabywcy walorów otrzymują wiadomość e-mail zawierającą podsumowanie wylicytowanych pozycji oraz następujące informacje:
 

• fakturę lub rachunek za wylicytowane walory z uwzględnieniem opłaty aukcyjnej w wysokości 20% końcowej ceny przedmiotu,

• instrukcje dotyczące płatności,

• informacje o sposobach wysyłki.
 

Pełna lista wylicytowanych przez uczestnika przedmiotów znajduje się w zakładce Moje Konto > Moje zakupy. Płatność zrealizować można gotówkowo lub przelewem bankowym, w ciągu 7 dni od daty licytacji. 

Nabywców wybierających płatność przelewem, prosimy o podanie numeru lotów lub numeru klienta w tytule przelewu. 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk jest członkiem prestiżowych światowych stowarzyszeń zrzeszających największe domy aukcyjne na rynku monet. Jako firma z wielopokoleniową tradycją numizmatyczną ustanawiamy najwyższe standardy w zakresie zapewnienia autentyczności wszystkich oferowanych przez nas walorów. 

Aktualnie do każdego waloru aukcyjnego dołączamy certyfikat w formie małej karteczki z numerem lotu, nazwą, zdjęciem oraz kodem QR który przekierowuje do naszego archiwum sprzedaży. 

Jeżeli masz pytania, skontaktuj się z naszym specjalistą: [email protected]

Różne formy licytacji zdalnej na aukcjach numizmatów

Licytacja na żywo daje możliwość uczestnictwa w aukcji w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Po zalogowaniu się do systemu aukcyjnego składać można oferty samodzielnie lub telefonicznie, istnieje również możliwość podglądu przebiegu licytacji na sali dzięki internetowej transmisji na żywo.

 

Uwaga: 
Na licytację każdego przedmiotu przewidziany jest limit czasowy! O upływie czasu na ostatnie postąpienie informują ikony sygnalizujące koniec licytacji: „po raz pierwszy”, „po raz drugi” oraz „po raz trzeci” - co oznacza, że przedmiot został sprzedany, a na ekranie wyświetli się automatycznie następna katalogowa pozycja.

Jeżeli nie możesz wziąć udziału w licytacji osobiście w dniu aukcji lub nie będziesz mógł licytować przez internet samodzielnie, nic straconego. 
Skontaktuj się z jednym z naszych opiekunów klienta aukcyjnego aby ustalić numery lotów które Cię interesują:
Opiekun aukcyjny: Inesa Florczak ([email protected]l) 
Opiekun aukcyjny: Anna Gałązka ([email protected]

 

Z przyjemnością zadzwonimy do ciebie podczas aukcji i przeprowadzimy licytację na żywo tak jakby było to na sali aukcyjnej.

Swoje limity, czyli maksymalną kwotę które chcemy zapłacić za wybrany walor, można wysłać do naszego opiekuna aukcyjna na [email protected] 

Podczas licytacji na żywo pozycja będzie automatycznie licytowana w Twoim imieniu do wysokości złożonej oferty. Oferty są tajne, ich wartość nie jest znana innym licytującym i włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo na zasadzie snajperów aukcji Allegro lub eBay. 

 

Uwaga: Składanie ofert jest możliwe tylko do rozpoczęcia licytacji na żywo wybranego lotu, po otwarciu licytacji lotu jest możliwa licytacja tylko na żywo.

Jak złożyć ofertę przed rozpoczęciem aukcji?

Po dodaniu oferty na wybraną pozycję będzie ona licytowana automatycznie do wysokości ustanowionego progu. Ustanawiane przez licytujących limity są niejawne - ich wysokość nie jest znana pozostałym uczestnikom aukcji, a oferta włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo, na zasadzie podobnej do tzw. snajperów aukcji Allegro lub eBay. Oferty na wybrane pozycje edytować można w zakładce Moje konto > Moje licytacje.

 

Aby dodać ofertę wystarczy wejść w widok przedmiotu w naszym internetowym katalogu (poprzez kliknięcie jego opisu lub zdjęcia), a następnie kliknąć przycisk „Licytuj”. Po automatycznym rozwinięciu listy można wybrać kwotę, do której planujemy licytować walor oraz zatwierdzić ją, ponownie klikając „Licytuj”.

 

Uwaga: 

w wybranym limicie aukcyjnym uwzględnić należy opłatę aukcyjną w wysokości 20% ceny końcowej przedmiotu. Przykład: Jeżeli ustanowiony limit wynosi 14 000 zł, a moneta wylicytowana została za 1000 zł, kwota na fakturze kupującego wynosić będzie 1200 zł. 

Podczas licytacji na żywo pozycja będzie automatycznie licytowana w Twoim imieniu do wysokości złożonej oferty. Oferty są tajne, ich wartość nie jest znana innym licytującym i włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo na zasadzie snajperów aukcji Allegro lub eBay. 

Złożone oferty można edytować do rozpoczęcia licytacji danej pozycji. 

 

Uwaga:
Składanie ofert jest możliwe tylko do rozpoczęcia licytacji na żywo wybranego lotu, po otwarciu licytacji lotu jest możliwa licytacja tylko na żywo.

Limit aukcyjny to łączna kwota, którą maksymalnie planujemy przeznaczyć na licytację wszystkich wybranych przedmiotów podczas aukcji. Każdy deklarowany przez uczestników limit jest poufny, a zmiana wysokości ustalonych progów możliwa jest wyłącznie po zalogowaniu na prywatne konto do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl.

 

Uwaga: 

licytowanie powyżej ustanowionego limitu nie jest możliwe. Ustaliłeś zbyt niski limit i w czasie trwania aukcji potrzebujesz go podwyższyć? 
Nasz opiekun aukcyjny będzie do Twojej dyspozycji nawet podczas licytacji. Aby zmienić limit aukcyjny, napisz do nas wiadomość na adres [email protected]. Po zmianie wysokości limitu można natychmiast przystąpić do dalszego uczestnictwa w aukcji. 

Regulaminy

Nasza Firma chętnie udostępnia wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia, itp.) do publikacji naukowych oraz do użytku prywatnego. Jeżeli chcą Państwo uzyskać zgodę na używanie naszych materiałów prosimy o kontakt na email: [email protected]

*Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia, itp.) przedstawione na wszystkich stronach Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
 

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. 

PERSONAL DATA PROCESSING - INFORMATION OBLIGATION

On 25 May 2018, new rules on the protection of personal data came into force, resulting from Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 on the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (GDPR).

We would like to assure you that we exercise special care when processing personal data, act in accordance with the law and implement appropriate technical and organizational measures to ensure the security of personal data entrusted to us. We take care of the protection of personal data already when designing new activities.

PERSONAL DATA CONTROLLER:

Michał Niemczyk conducting business under the name Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk, ul. Żelazna 67 lok. 22, 00-871 Warsaw, NIP 113-271-52-51e-mail address:[email protected] is the administrator of personal data (hereinafter: Administrator) of its employees, co-workers, clients, contractors and persons who have provided their data via forms available on the website or via e-mail, as well as other entities that have consented to the processing of personal data.

LEGAL BASIS AND PURPOSES OF PERSONAL DATA PROCESSING:

The Administrator processes personal data only if at least one of the following conditions is met:

the data subject has consented to the processing of their personal data (Article 6, paragraph 1a of the GDPR),
processing is necessary for the performance of a contract to which the data subject is a party or to take action before entering into a contract (Article 6, paragraph 1b of the GDPR),
processing is necessary to fulfill a legal obligation incumbent on the Administrator (Article 6, paragraph 1c of the GDPR);
processing is necessary to protect the vital interests of the data subject or another natural person (Article 6, paragraph 1d of the GDPR);
processing is necessary to perform a task carried out in the public interest (Article 6, paragraph 1e of the GDPR),
processing is necessary for the purposes of the legitimate interests pursued by the Controller or by a third party (Article 6, paragraph 1f of the GDPR).

PROCESSING OF PERSONAL DATA

The data of persons to whom they relate are processed:

for the purpose of implementing the service agreement;

for information and marketing purposes based on voluntary consent.

Personal data collected for the purpose of implementing the service agreement are processed to the extent necessary to maintain documentation. The data processed for this purpose include:

surname and first name (names),

correspondence address,
telephone number,
e-mail address.

Personal data processed for information and marketing purposes include:

first name and last name,
telephone number,
e-mail address.

The processing of data provided to the Administrator via e-mail or a form on the website is based on art. 6 sec. 1 a), b), c) or f) of the GDPR and includes, among others, such data as: first name, last name, e-mail address, telephone number and other data that will be provided in electronic correspondence. These data are processed for the purpose for which they were provided.

Data processed on the basis of consent (Article 6, paragraph 1a of the GDPR), in particular the first name, last name, e-mail address, telephone number, are used for the purpose for which the consent was granted and are processed until the consent is withdrawn or until the purpose for which the consent was granted is achieved.

Data processed in connection with the conclusion of a contract on the basis of Article 6, paragraph 1b of the GDPR include in particular the first name, last name, address, telephone number, e-mail address and are used for the purpose of implementing the contract.

Data of persons with the help of whom contractors perform contracts concluded with the Administrator are processed on the basis of Article 6, paragraph 1 f of the GDPR and include, among others, the first name, last name, e-mail address, telephone number. These data are used for purposes resulting from legally justified interests pursued by the Administrator or by a third party.

Data entrusted for processing by other administrators (name, surname, contact details, e-mail address) are processed to the extent specified in the personal data processing entrustment agreement for the purpose and in the manner specified by the administrator of the transferred personal data.

PROCESSING OF PERSONAL DATA IN CONNECTION WITH OBLIGATIONS ARISING FROM THE ACT ON COUNTERACTING MONEY LAUNDERING AND COUNTERACTING TERRORISM

Under the provisions of the Act on Counteracting Money Laundering and Financing Terrorism of 1 March 2018 (hereinafter: AML/CFT), the Administrator as the so-called obligated institution is obliged to:

identify and verify the identity of customers, persons authorized on behalf of the customer, beneficial owners (Article 34 paragraph 2 of the AML/CFT) and for this purpose copy the identity documents of the customer, authorized persons, beneficial owners (Article 34 paragraph 4 of the AML/CFT);
assess the risk of money laundering and terrorism financing related to their activities, taking into account risk factors related to customers – including natural persons (Article 27, 33 of the AML Act);
assess the risk of money laundering for occasional transactions and business relations with their customers, including natural persons (Article 33 of the AML Act);
apply financial security measures other than identification (Article 34, paragraph 1 of the AML Act), including assessing the customer's business relations, including obtaining information on these relations and inquiring about them, monitoring the customer's business relations, including analysing their transactions, investigating the sources of money and other assets (Article 34, paragraph 1, points 3 and 4 of the AML Act);
determine whether the customer or beneficial owner is a politically exposed person (PEP);
process information received from whistleblowers and concerning whistleblowers (Article 53 of the AML Act);
report on above-threshold transactions, i.e. deposits and withdrawals and transfers (with exceptions) exceeding EUR 15,000
provide information specified in Article 72 of the AML/CFT Act,
report on suspicious circumstances, i.e. notify on suspicion of money laundering or terrorism financing (Article 74 of the AML/CFT Act);
suspend suspicious transactions (Article 86 of the AML/CFT Act);
notify the prosecutor on suspicion of the origin of property values ​​from a crime other than money laundering (Article 89 of the AML/CFT Act);
apply special restrictive measures – i.e. cut off entities and persons entered on sanctions lists from money (Article 117 of the AML/CFT Act).

The legal basis for the processing of personal data is the fulfilment of the legal obligation incumbent on the Administrator (Article 6, paragraph 1, letter c of the GDPR) and includes, in the case of a natural person concluding a transaction with the Administrator subject to the provisions of the GDPR, the following data:

name and surname,
citizenship,
the Universal Electronic Population Registration System (PESEL) number or date of birth - if a PESEL number has not been assigned, and the country of birth,
series and number of the document confirming the identity of the person,
address of residence - if this information is held by the obligated institution,
name (company), tax identification number (NIP) and address of the main place of business - in the case of a natural person conducting business activity”.

OBLIGATION TO PROVIDE DATA AND CONSEQUENCES OF NOT PROVIDING DATA:

Providing data for the purposes of implementing the contract is voluntary, but necessary for its execution. In the event of refusal to provide data, the implementation of the purpose of the contract will not be possible.

Providing data for information and marketing purposes is voluntary. In the event of refusal to consent to the processing of data in this scope, it will not be possible for the Administrator to perform certain activities, in particular such as: informing about current packages, promotions, new scope of services applicable to the Administrator.

Providing personal data in connection with the concluded contract other than the provision of services is voluntary, but necessary to conclude and perform the contract and make related financial settlements.

Consent to the processing of personal data for marketing or information purposes is voluntary, and the consent may be withdrawn at any time, without affecting the lawfulness of processing carried out on the basis of consent before its withdrawal.

Providing an e-mail address and other data in electronic correspondence is voluntary. Withdrawal of consent to data processing will result in the impossibility of conducting further electronic correspondence.

PERIOD OF STORING PERSONAL DATA:

Personal data obtained for the purpose of performing the contract are stored until the limitation period for claims related to the concluded contract expires or until the obligation to store data resulting from legal regulations, in particular the obligation to store financial and accounting documents, expires.

In the event that the exclusive basis for processing is the consent granted, the data are processed until the consent is withdrawn or until the purpose for which the consent was granted is achieved, provided that the withdrawal of consent does not affect the lawfulness of the processing carried out on the basis of consent before its withdrawal.

Data provided to the Administrator via e-mail are processed for the purpose for which they were made available and are deleted after its implementation.

Personal data entrusted for processing by other administrators will be stored for the period indicated by the administrator of personal data.

RIGHTS OF DATA SUBJECTS:

The data subject has the right to access the content of their personal data, the right to rectify it, request its deletion, as well as the right to limit its processing, the right to transfer data, the right to object to the processing of personal data.

In the event that the legal basis for the processing of personal data is expressed consent, the right to withdraw consent at any time, without affecting the lawfulness of the processing carried out on the basis of consent before its withdrawal.

In addition, if it is found that the processing of personal data violates the provisions of the EU GDPR regulation, the right to lodge a complaint with the supervisory body - the President of the Office for Personal Data Protection (https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt).

RECIPIENTS OF PERSONAL DATA

Personal data may be made available to third parties with the consent of the data subject.

In addition, personal data may be made available in order to fulfill the Administrator's obligations or when it is necessary for the purposes resulting from the legitimate interests pursued by the Administrator.

Entities to which data may be made available are, depending on the category of data: IT service providers, entities providing accounting services, entities cooperating with the Administrator in the scope of services provided and other institutions authorized by law, such as the Tax Office, Court or Social Insurance Institution.

In the case of processing personal data on behalf of third parties, the Administrator acts as a processor, and the data is made available in accordance with the principles specified by that entity.

INFORMATION ON AUTOMATED DECISION-MAKING:

The Administrator may automatically adjust certain content to the needs of Customers and people who have provided their data via a form on the website or via e-mail, as well as other entities that have consented to the processing of personal data, i.e. perform profiling, using the personal data provided by them.

This profiling primarily consists of an automatic assessment of what products these people may be interested in, based on their previous actions on the Internet, including within the Administrator's websites and displaying advertisements for products profiled in this way.

Profiling performed by the Administrator does not result in decisions being made that have specific legal effects on these people or affect them in a similarly significant way.

CONTACT DETAILS

Users may contact the Administrator:

by correspondence - to the Administrator's registered office address
by e-mail to the following address:[email protected]

§ 1. Postanowienia wstępne
1.          Organizatorem aukcji jest Michał Niemczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk, ul. Żelazna 67 lok.  22, 00-871 Warszawa, NIP 113-271-52-51, numer telefonu (+48) 620 45 74, adres poczty elektronicznej: [email protected] zwany dalej Domem Aukcyjnym.
2.         Aukcja odbędzie się w Warszawie w miejscu i terminie wskazanym w katalogu zamieszczonym na stronie internetowej Domu Aukcyjnego www.aukcjamonet.pl 
3.         Dom Aukcyjny zastrzega sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu aukcji w przypadku zaistnienia sytuacji losowych, których nie dało się wcześniej przewidzieć.

§ 2. Przedmioty sprzedaży aukcyjnej
1.          Przedmiotem aukcji są rzeczy ruchome o charakterze kolekcjonerskim, w szczególności monety, banknoty medale, odznaczenia lub inne przedmioty kolekcjonerskie (dalej: obiekty) wystawione do sprzedaży przez ich właścicieli.
2.         Opisy obiektów wraz z ceną wywoławczą są prezentowane w katalogu aukcyjnym publikowanym na stronie www.aukcjamonet.pl. Opisy obiektów zawartych w katalogu mogą być uzupełniane lub zmieniane do momentu rozpoczęcia licytacji. 
3.         Informacje o obiektach prezentowane w katalogu aukcyjnym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią one zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
4.         Dom Aukcyjny gwarantuje zgodność cech obiektów opisanych w katalogu ze stanem faktycznym oraz ich autentyczność, chyba że w opisie danego przedmiotu zaznaczono inaczej. 
5.         Wystawione obiekty nie są objęte jakimkolwiek postępowaniem sądowym i skarbowym, są wolne od zajęcia i zastawu oraz innych ograniczonych praw rzeczowych, a także nie są przedmiotem jakichkolwiek roszczeń osób trzecich. 
6.         Z uwagi na brak możliwości oddania wszystkich cech danego obiektu w katalogu, Dom Aukcyjny zachęca zainteresowanych do osobistego zapoznania się z ich stanem przed rozpoczęciem aukcji.
7.         Dom Aukcyjny może wycofać przedmiot aukcji bez podania przyczyny.
8.         Dom Aukcyjny nie podnosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne oferowanych obiektów, jak również za ich wady prawne. 

§ 3. Warunki przystąpienia do aukcji
1.          W aukcji może wziąć udział każda osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną.
2.         Do procedury aukcyjnej dopuszczone będą jedynie osoby fizyczne lub osoby prawne bądź jednostki organizacyjne, które przed jej rozpoczęciem dokonają skutecznego zapisu na aukcję (dalej: Uczestnik). 
3.         Zapis może być dokonany w siedzibie Domu Aukcyjnego, a także za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego na platformie aukcyjnej działającej pod adresem internetowym www.aukcjamonet.pl  Zainteresowany może również dokonać zapisu wysyłając na adres poczty elektronicznej [email protected] stosowną wiadomość wraz z podaniem swoich danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, nr telefonu, adres poczty elektronicznej, najpóźniej na 2 dni przed planowanym rozpoczęciem aukcji
4.         Uczestnik aukcji otrzymuje kredyt wydatków na aukcję, powyżej którego nie może on licytować. Kredyt dotyczy wszystkich wydatków w trakcie aukcji, a nie poszczególnych obiektów lub dni aukcji.
5.         Uczestnik aukcji może wnosić o podniesienie kredytu wydatków, przy czym Dom Aukcyjny może uzależnić jego zwiększenie od wpłacenia określonego wadium, które w przypadku wygrania licytacji przez Uczestnika zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia obiektu. W pozostałych przypadkach wadium jest zwracane Uczestnikowi z zastrzeżeniem § 12 ust. 4 zd. 2.
6.         Przepisy ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1132) zobowiązują Dom Aukcyjny do rozpoznania ryzyka a także stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, o których mowa w art. 34 ust. 1 tejże ustawy. Realizując obowiązek ustawowy Dom Aukcyjny przed sfinalizowaniem transakcji może wymagać od Uczestnika podania dodatkowych danych osobowych i informacji ponad dane wskazane przy zapisie na aukcję. 
7.         Dom Aukcyjny może odmówić dopuszczenia do udziału w aukcji osób w stosunku do których zachodzi niewyjaśniona wątpliwość co do ich tożsamości, możliwości zawarcia przez nie ważnej umowy sprzedaży, podejrzenie możliwości popełnienia czynu zabronionego lub gdy dana osoba swoim zachowaniem może zakłócać prawidłowy przebieg aukcji. Dom Aukcyjny może również odmówić dopuszczenia do udziału w aukcji osoby, która wcześniej nie wywiązała się ze swoich zobowiązań w stosunku do Domu Aukcyjnego lub istnieją uzasadnione wątpliwości co do jej wypłacalności.  
8.         Dom Aukcyjny gwarantuje poufność złożonych ofert oraz danych osobowych Uczestników aukcji i właścicieli sprzedawanych obiektów.

 


 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
 



 




 



 


 


OBOWIĄZEK PODAWANIA DANYCH I KONSEKWENCJE NIEPODANIA DANYCH:
Podanie danych dla celów realizacji umowy jest dobrowolne, lecz niezbędne do jej wykonania. W przypadku odmowy udostępnienia danych, realizacja celu umowy nie będzie możliwa. 

Podanie danych dla celów informacyjnych i marketingowych jest dobrowolne. W przypadku odmowy wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w tym zakresie nie będzie możliwe wykonanie przez Administratora określonych czynności, w szczególności takich jak: informowanie o aktualnych pakietach, promocjach, nowym zakresie usług obowiązujących u Administratora.

Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową inną aniżeli świadczenie usług jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i wykonania umowy oraz dokonania związanych z tym rozliczeń finansowych. 

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych czy informacyjnych jest dobrowolne, a zgoda może być w każdej chwili cofnięta, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Wskazanie adresu poczty elektronicznej oraz innych danych w korespondencji drogą elektroniczną jest dobrowolne. Cofniecie zgody na przetwarzanie danych spowoduje brak możliwości prowadzenia dalszej korespondencji elektronicznej. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe pozyskane w celu wykonywania umowy, przechowywane są do czasu przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów finansowo-księgowych. 

W przypadku, gdy wyłączną podstawę przetwarzania stanowi udzielona zgoda, dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody lub do momentu zrealizowania celu, dla którego zgoda została udzielona z zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na stronie