Centrum Pomocy - Pytania i odpowiedzi (FAQ)

Jeśli masz inne pytania, na które nie udało Ci się tutaj znaleźć odpowiedzi napisz do nas email.

Zamówienie na sklepie

O zmianach statusów zamówień są Państwo informowani w automatycznych komunikatach e-mail. Informacje o etapie realizacji zamówienia mogą Państwo uzyskać również poprzez kontakt telefoniczny lub e-mailowy z naszą Firmą.

Zamówienia mogą Państwo składać również drogą telefoniczną - nasi Konsultanci przedstawią ofertę i poprowadzą przez całą procedurę.

Zamówienia są zazwyczaj realizowane w ciągu 24 godziny od momentu zaksięgowania pieniędzy na rachunku bankowym. 

Nieopłacone zamówienia w ciągu 3 dni od momentu rezerwacji będą automatycznie anulowane. 

Logowanie i rejestracja

W momencie rejestracji wpisują Państwo adres e-mail i hasło. Mogą Państwo użyć opcji “Nie pamiętam hasła” w celu jego przypomnienia. Na skrzynkę e-mail zostanie wysłany link do zresetowania hasła i aktywacji nowego. Prosimy nie udostępniać danych do logowania osobom trzecim.

Jeśli zapomną Państwo, jak brzmi Państwa hasło, prosimy o kliknięcie na podpowiedź znajdującą się na stronie logowania – gdy wpiszą Państwo swój login w podaną rubrykę, nowe hasło zostanie wysłane na adres e-mail, który podali Państw podczas rejestracji. W razie problemów prosimy o kontakt.

1) W przypadku posiadania zarejestrowanego konta zakupowego mogą Państwo zalogować się na swoje konto i dodać nowy adres dostawy - nie ulegnie on automatycznej zmianie, ale nasz Dział Obsługi Klienta będzie miał wgląd do nowych danych. Następnie prosimy o wysłanie stosownego powiadomienia drogą e-mail ze wskazaniem numeru zamówienia, a nasi konsultanci dokonają stosownych zmian w systemie.
 

2) W przypadku chęci trwałej zmiany danych bilingowych są Państwo zobowiązani do wysłania stosownego pisma drogą mailową na [email protected]

Prosimy mieć na względzie, że brak płatności za zamówienia może skutkować trwałą blokadą konta zakupowego. W momencie złożenia przez Państwa zamówienia sklep rezerwuje konkretną ilość towaru w danej cenie i ponosi związane z tym koszty zabezpieczenia transakcji. W przypadku braku płatności za zamówienia mogą Państwo zostać obciążeni powyżej wskazanymi kosztami w toku procedury windykacyjnej.

Metody płatności

Akceptujemy płatności w gotówce w siedzibie naszej Firmy, w Warszawie. Przygotujemy Państwu wszystkie potrzebne dokumenty do tego typu transakcji.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób zapłaty.

Najprostszym sposobem jest bezpośredni przelew bankowy na nasze konto firmowe. Nasze rachunki bankowe oferują możliwość zapłaty w złotych polskich (PLN), dolarach amerykańskich (USD) lub walucie euro (EUR).

Płatność należy uregulować w ciągu 3 dni od dnia rezerwacji (kurs walutowy jest ważny do 48 godzin od jego potwierdzenia z naszą Firmą). 

Odbiorca Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk
SWIFT PKOPPLPW

Numer konta PLN
87 1240 6292 1111 0010 6046 2106
43 1240 6292 1111 0010 6046 2122 (Aukcje)

Numer konta EUR
85 1240 6292 1978 0010 6046 2151

Numer konta USD
68 1240 6292 1787 0010 6046 2210

W przypadku, gdy w końcu znalazłeś swój wymarzony przedmiot, ale cena aktualnie jest za wysoka dla twojego budżetu, oferujemy również zapłatę w planie ratalnym. Skontaktuj się z nami i zapytaj o taką możliwość.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób zapłaty.

Wysyłka i dostawa

Wszystkie numizmaty w naszym sklepie są dostępne i wysyłka jest realizowana w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania pieniędzy na naszym koncie. 

Paczki pakujemy z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i w możliwe anonimowy sposób, tak aby kurierzy nie mieli wiedzy o przewożonych walorach.  W przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń co do sposobu zapakowania zapraszamy do zgłaszania swoich uwag naszym konsultantem poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Wylicytowane numizmaty można odebrać osobiście w siedzibie naszej Firmy, w Warszawie. Walory można już odebrać tego samego dnia po zakończeniu licytacji i zapłacić gotówką na miejscu.
Aby odebrać wcześniej opłacone przedmioty należy posiadać dokument ze zdjęciem, potwierdzający tożsamość odbierającego oraz podać dane dotyczące zamówienia (numer lotu lub numer licytującego).

Odbiór osobisty w siedzibie naszej Firmy od poniedziałku do piątku od 9.00-17.00:
Antykwariat Numizmatyczny - Michał Niemczyk
ul. Żelazna 67, lokal 22L
00-871 Warszawa

Na terenie Polski stosujemy tylko wysyłkę poprzez ubezpieczoną przesyłkę kurierską UPS - koszt to 30 złotych. 

Prosimy o kontakt z naszą Firmą po dokonaniu zakupu - koszt oraz rodzaj przesyłki jest ustalany indywidualnie przy każdym zakupie. Do paczki będzie dołączona faktura VAT marża z dokładnym opisem przedmiotu.

Jeżeli mają Państwo specjalne życzenia dotyczące wysyłki monet, prosimy skontaktować się z naszym działem obsługi klienta w celu ustalenia odpowiedniej formy wysyłki.

Wysyłka we własnym zakresie
Chętnie pomożemy zorganizować wysyłkę według Państwa życzeń. Istnieje możliwość zamówienia kuriera we własnym zakresie. Prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółowych informacji.

Odbiór osobisty na targach numizmatycznych
Oferujemy również możliwość odbioru wygranych przedmiotów na wybranych targów numizmatycznych. Przedstawicieli naszej Firmy można spotkać na giełdach kolekcjonerskich oraz na większości poważnych aukcji numizmatycznych w Polsce, USA, Niemczech i innych krajach Europy.

W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt, chętnie pomożemy wybrać odpowiedni sposób wysyłki.

 

 

Zwrot i reklamacje

Prosimy o odesłanie lub osobiste przekazanie rzeczy na adres: Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk ul. Żelazna 67, lokal 22L, 00-871 Warszawa, w terminie nie później niż 14 dni, od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o odstąpieniu przez Państwa od umowy. 

Środki są zwracane niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu sprawy na saldo Klienta lub wskazany przez Klienta numer rachunku bankowego.

Nasz formularz zwrotu do pobrania tutaj

Inne usługi numizmatyczne

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk jako pierwszy w Polsce dołączył do prestiżowego grona przedstawicieli NGC - wiodącej amerykańskiej instytucji gradingowej. Na życzenie kolekcjonerów regularnie pośredniczymy w procesie gradingu, wysyłając stosownie zabezpieczone walory do siedziby Numismatic Guaranty Company w Stanach Zjednoczonych. Specjaliści niezależnej firmy certyfikującej autentyczność dokonują oceny rzadkości monety na rynku, a następnie odsyłają walor w tzw. slabie - hermetycznym plastikowym opakowaniu. Dopełniając wszelkich niezbędnych formalności, pośredniczymy również w procedurze gradingu banknotów.

 

Dowiedz się więcej, czym jest grading monet i banknotów oraz czy może podnieść wartość Twoich zbiorów.

Jak sprzedać monetę, nie czekając na standardową aukcję? Odwiedź nasz Sklep internetowy, w którym oferujemy zarówno walory polskie, jak i zagraniczne. Jeśli jesteś zainteresowany przekazaniem przedmiotów do naszego sklepu, prosimy o przesłanie ich fotografii na adres: [email protected]
Regulamin sprzedaży poprzez sklep znajduje się w sekcji Warunki sprzedaży. W przypadku dodatkowych pytań czekamy na kontakt telefoniczny bądź zapraszamy do odwiedzenia naszej siedziby. 

 

Kontakt - sklep internetowy:
Bartek Wnęk
tel. 22 620 45 74
e-mail: [email protected]
 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa

Oprócz tradycyjnych aukcji, możliwości sprzedaży walorów bezpośrednio w Antykwariacie lub poprzez sklep internetowy, oferujemy kolekcjonerom możliwość uczestniczenia w rynku kolekcjonerskim poprzez popularną platformę Allegro. Żeby zobaczyć nasze bieżące aukcje, przejdź do Strefy Kolekcjonera NIEMCZYKpl, natomiast w celu zgłoszenia przedmiotu na licytację skontaktuj się z nami mailowo, telefonicznie lub odwiedzając naszą siedzibę.

 

Kontakt - Strefa Kolekcjonera NIEMCZYK.pl:
Anna Gałązka
tel. 698 905 125
e-mail: [email protected]

 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa

Rozważasz pierwszą sprzedaż na rynku numizmatów?

Zastanawiasz się, ile może być warta moneta, banknot czy inny przedmiot kolekcjonerski, który posiadasz? Skorzystaj z bezpłatnej wstępnej wyceny, którą nasi eksperci przygotują indywidualnie dla Ciebie - w siedzibie Antykwariatu lub do dwóch dni roboczych od nadesłania fotografii awersu i rewersu online. Chętnie podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem, a także doradzimy, jaka formuła sprzedaży walorów zapewni im najwyższą wartość na rynku. Bezpłatną wycenę niezobowiązującą do sprzedaży uzyskać można w naszym Antykwariacie na cztery poniższe sposoby:

Wstępną wycenę dokonywaną na podstawie fotografii przez naszych specjalistów możesz uzyskać bez wychodzenia z domu. Wystarczy, że prześlesz zdjęcia awersu i rewersu waloru poprzez prosty formularz na naszej stronie, a wycena przygotowana przez zespół ekspertów trafi na Twój adres e-mail w ciąg dwóch dni roboczych. Będziemy wdzięczni za podanie w formularzu również kilku podstawowych informacji - masy w przypadku monety, a także wymiarów.

 

Przejdź do Formularza, żeby uzyskać bezpłatną wycenę.
 

Wolisz przesłać zdjęcia walorów poprzez e-mail? Nasz adres to: [email protected] 


Uwaga! Jeśli na posiadanych przez Ciebie walorach znajdują się zabrudzenia czy widoczna jest tworząca się z upływem czasu patyna, nie podejmuj próby czyszczenia numizmatów samodzielnie!

W przypadku, gdy zajdzie taka potrzeba, nasi eksperci usuną zabrudzenia bez uszkodzenia lustra monet, natomiast samo zabarwienie patyną istotnie podnosić może wartość kolekcjonerską. 

Profesjonalną wieloetapową wycenę monet, banknotów, a także pozostałych przedmiotów kolekcjonerskich z obszaru rynku numizmatycznego, uzyskać można również osobiście, odwiedzając siedzibę naszego Antykwariatu w Warszawie. Oprócz potwierdzenia autentyczności oraz określenia szacunkowej wartości waloru, nasi specjaliści doradzą Ci, jaki kanał sprzedaży pozwoli na uzyskanie najwyższej ceny na rynku. 
Dysponując narzędziami laboratoryjnymi oraz archiwum wysokojakościowych materiałów porównawczych, przeprowadzimy badanie autentyczności waloru według najwyższych międzynarodowych standardów.

 

Bezpłatna wycena w naszej siedzibie możliwa jest pod adresem:
Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk 
ul. Żelazna 67/22, Warszawa 

Posiadasz obszerny zbiór monet, a nie jesteś pewien, jaka jest ich aktualna rynkowa wartość? Skontaktuj się z naszym ekspertem, który oprócz bezpłatnej wyceny kolekcji może przygotować dla Ciebie indywidualny plan sprzedaży poszczególnych elementów zbioru. Żeby zapoznać się z naszymi możliwościami w zakresie opieki nad kolekcją, przejdź do sekcji Premium. 

Poza Warszawą zespół naszych ekspertów dokonuje wycen monet i banknotów w kilku miastach Polski. Sprawdź nasz Kalendarz wydarzeń, żeby sprawdzić, kiedy bezpłatne oszacowanie wartości  walorów będzie można przeprowadzić w Twoim mieście lub skonsultuj się w sprawie niestacjonarnej wyceny telefonicznie. 

Dbając, żeby z walorami w naszych katalogach zapoznać się mogło jak najszersze grono kolekcjonerów, każdą z aukcji poprzedza stosowna komunikacja z mediami oraz promocja poprzez międzynarodowe platformy typu Sixbid , Biddr oraz Numisbids. 

W trosce o zwiększanie ilości rzetelnie opracowanych informacji, publikujemy serie edukacyjnych materiałów, poradników wideo, a także ciekawostek przygotowanych we współpracy z branżowymi autorytetami. 

Noty walorów prezentowanych w naszych katalogach spełniają najwyższe międzynarodowe standardy, a dzięki pracy w zakresie komunikacji, fotografie setek monet trafiły już do czytelników prasy, internetowych serwisów oraz widzów informacyjnych stacji. 

Aukcja czy Private Sale? Wybierz metodę sprzedaży

Aukcja to jedno z najbardziej spektakularnych wydarzeń na rynku numizmatów, a jednocześnie kanał sprzedaży kojarzony z rekordowymi stawkami. Walory prezentowane w naszych katalogach badane i opisywane są uprzednio przez zespół ekspertów, dlatego w trosce o należytą staranność tych procedur, przyjmowanie pozycji na licytację odbywa się na dwa miesiące przed terminem aukcji. 

Przebieg oraz wyniki licytacji śledzić można w czasie rzeczywistym poprzez platformę Aukcjamonet.pl, ponadto w trakcie każdej aukcji możliwy jest kontakt telefoniczny z naszym specjalistą, który poinformuje właściciela obiektu o rezultacie sprzedaży. 

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na tutaj.

Oprócz standardowych aukcji stacjonarnych i internetowych kolekcjonerzy znajdą w nim również profesjonalne aukcje tematyczne, które organizujemy jako pierwsi na polskim rynku numizmatycznym. Aukcje tematyczne - poświęcone wybranej kategorii walorów - stanowią zarówno wyróżnienie pewnych kolekcjonerskich obszarów, jak i okazję do zadbania o edukację. Każdej z tematycznych aukcji towarzyszy specjalnie opracowany katalog oraz seria pogłębionych materiałów publikowanych na naszej stronie oraz w mediach społecznościowych. 

W przypadku wybranych walorów Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk oferuje możliwość tzw. gwarancji sprzedaży podczas aukcji. Oferowane w katalogu walory posiadają w tym przypadku uzgodnioną cenę, po której Antykwariat zobowiązuje się je nabyć w przypadku, gdyby rezultat licytacji okazał się niższy niż ustalona z kolekcjonerem wartość. W celu poznania szczegółów takich transakcji, skontaktuj się z indywidualnym doradcą.

Rozważasz sprzedaż numizmatów za gotówkę, bo termin planowanej aukcji okazał się zbyt odległy? Odwiedź nas w warszawskiej siedzibie lub skontaktuj się mailowo bądź telefonicznie - jako jedna z niewielu instytucji na rynku kolekcjonerskim oferujemy najwyższy standard usługi Private Sale. Sprzedaż walorów bezpośrednio w Antykwariacie gwarantuje rzetelną wycenę, a także natychmiastową wypłatę należności w gotówce lub przelewem, jeśli taką formę preferuje sprzedający. 

Kolekcjonerom planującym wprowadzenie na rynek całego bądź części zbioru proponujemy oprawę spersonalizowaną, poświęconą kolekcji jako cennemu dorobkowi kompletowanemu nierzadko przez dekady. Każdy z trafiających do nas zbiorów otwiera nowy, wieloetapowy projekt - od bezpłatnej fachowej wyceny po przygotowanie odrębnego, profesjonalnego katalogu dla zgromadzonych obiektów. 
W zależności od obszerności i tematyki kolekcji, oferujemy możliwość sprzedaży podczas jednej z głównych aukcji bądź w ramach formuły aukcji tematycznej Premium, podczas której licytowane będą wyłącznie walory ze zbioru. 
 

Żeby dopasować najkorzystniejszą strategię upłynniania kolekcji, zapraszamy na spotkanie ze specjalistą w naszej siedzibie lub - po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym - poza Warszawą. 
 

Każdej z przekazywanych nam kolekcji towarzyszy najwyższe zaangażowanie całego zespołu, a także licznych ekspertów zewnętrznych i autorów publikacji, z którymi Antykwariat współpracuje w zakresie konsultacji. Walorom trafiającym do nas jako zbiór poświęcany jest również szereg odrębnych działań marketingowych mających na celu zapewnienie kolekcji jak najwyższej wartości rynkowej.

 

Dowiedz się więcej o możliwościach sprzedaży numizmatycznego zbioru w sekcji Premium - opieka nad kolekcją.

Warunki sprzedaży aukcyjnej - umowy i dokumenty

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na stronie

Prowizja aukcyjna uwzględniona w umowie komisowej ma wartość od 0% do 10% w zależności od kategorii waloru oraz jego wartości rynkowej. Standardowo wysokość prowizji liczona jest wg tabeli

 

Prowizja aukcyjna sprzedającego  
Cena sprzedaży waloruWysokość prowizji sprzedającego  
od 200 zł do 5 000 zł           do 10%
od 5 000 zł do 100 000 zł            0% - 5%
od 100 000 zł            0 % - zapytaj o specjalne warunki

 

Prowizja dla sprzedających banknoty wynosi 0% - właściciele zbiorów pieniędzy papierowych zwolnieni są z aukcyjnych opłat.

 

W przypadku całych kolekcji oraz walorów, których cena sprzedaży przekracza 100.000 złotych, przewidywana jest możliwość negocjacji prowizji sprzedającego. 

 

W przypadku pytań dotyczących indywidualnych warunków prowizji prosimy o kontakt ze naszym specjalistą:

Inesa Florczak 
tel. 668 271 324
e-mail: [email protected] 

Płatność za sprzedane drogą aukcji walory realizowana jest w formie przelewu na konto bankowe właściciela - lub inaczej, jeśli tak było wcześniej uzgodnione - do 30 dni od terminu licytacji. Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk oferuje również możliwość rozliczenia w gotówce, w warszawskiej siedzibie przy ul. Żelaznej 67/22. 

 

Żeby ustalić najdogodniejszy dla Ciebie rodzaj transakcji, nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie po zakończeniu aukcji. Wypłata należności sprzedającemu następuje w złotych, dlatego w przypadku przelewów na konto w walucie obcej należy uwzględnić aktualny kurs, według którego kwota zostanie zaksięgowana przez bank sprzedającego. 

 

W przypadku pytań dotyczących rozliczeń po aukcji, prosimy o kontakt:
Inesa Florczak 
tel. 668 271 324
e-mail: [email protected] 

Szczegółowe warunki sprzedaży Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk określa w stosownych regulaminach dostępnych tutaj

Licytacja online na aukcjach numizmatycznych

Poprzez platformę Aukcjamonet.pl uczestnictwo w licytacji na żywo możliwe jest z każdego miejsca na świecie - wystarczy zalogować się na konto i przystąpić do składania ofert.
 

Żeby dowiedzieć się, jak zarejestrować się w celu utworzenia konta do licytacji, przejdź do pytania: Jak założyć konto do licytacji? 


Uwaga: 
ze względu na fakt, że pełna weryfikacja konta zająć może 24 godziny, nowym uczestnikom naszych licytacji serdecznie polecamy rozpoczęcie procesu rejestracji najpóźniej w dniu poprzedzającym aukcję.


Po zarejestrowaniu się, aby wziąć udział w licytacji na żywo, wystarczy zalogować się na platformie Aukcjamonet.pl, klikając pole „Zaloguj się” w prawym górnym rogu strony. Licytacja online rozpocznie się w chwili startu aukcji stacjonarnej, a jej przebieg widoczny będzie w systemie w czasie rzeczywistym.

Żeby założyć konto do licytowania na platformie Aukcjamonet.pl, należy kliknąć na przycisk „Zaloguj się” znajdujący się w prawym górnym rogu strony. Plansza, która się wyświetli, umożliwia rejestrację nowych uczestników poprzez wybranie przycisku „Zarejestruj się, aby licytować”. Żeby utworzyć konto do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl, wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i zaakceptować regulamin.

 

Z uwagi na fakt, że rejestracja konta zakończona jest weryfikacją danych, prosimy uwzględnić, że zalogowanie może być możliwe dopiero w następnym dniu roboczym. Nowym uczestnikom naszych aukcji sugerujemy więc rozpoczęcie rejestracji na minimum 24 godziny przed startem licytacji.

 

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących formularza, prosimy o kontakt. Chętnie pomożemy utworzyć konto do licytacji, wspierając nowych kolekcjonerów na każdym etapie rejestracji.

 

Założenie konta na platformie Aukcjamonet.pl jest darmowe i nie zobowiązuje do licytacji. 

Wraz z rozpoczęciem aukcji zalogowanym uczestnikom wyświetli się na ekranie podgląd licytacji: fotografia waloru, numer lotu oraz przebieg postąpień na żywo - wszystkie oferty zgłaszane przez uczestników z sali oraz platformy Aukcjamonet.pl.  
Oprócz aktualnej ceny widoczna będzie również potencjalna oferta, którą można złożyć, aby włączyć się do licytacji. Żeby to zrobić, trzeba kliknąć w przycisk „Licytuj”. Każde następne postąpienie wyższe jest od poprzedniego o kwotę określoną w tabeli postąpień.

 

Przykład: 

Jeżeli ostatnia złożona przez innego uczestnika oferta ma wysokość 4500 zł, aby włączyć się do aukcji, należy zaoferować 4600 zł. Kwota ta aktualizowana jest automatycznie i wyświetlana w oknie licytacji - złożenie oferty odbywa się poprzez kliknięcie przycisku „Licytuj”. 
 

 

Uwaga:  
Na licytację każdego przedmiotu przewidziany jest limit czasowy! O upływie czasu na ostatnie postąpienie informują ikony sygnalizujące koniec licytacji: „po raz pierwszy”, „po raz drugi” oraz „po raz trzeci” - co oznacza, że przedmiot został sprzedany, a na ekranie wyświetli się automatycznie następna katalogowa pozycja.  

Licytacja na żywo daje możliwość uczestnictwa w aukcji w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Po zalogowaniu się do systemu aukcyjnego składać można oferty samodzielnie lub telefonicznie, istnieje również możliwość podglądu przebiegu licytacji na sali dzięki internetowej transmisji na żywo. 

 

Etapy uczestnictwa w aukcji - w pigułce:

1. Rejestracja
Założenie konta do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl.
 

2. Ustalenie limitu aukcyjnego
Podczas rejestracji określić należy limit aukcyjny, czyli łączną kwotę, którą planujemy przeznaczyć na licytację wybranych przedmiotów. Uwaga: licytowanie powyżej ustanowionego limitu nie jest możliwe. Aby zmienić limit w czasie trwania aukcji należy zwiększyć kredyt w zakładce moje konto lub skontaktować się z naszym opiekunem aukcyjnym.

 

3. Aukcja na żywo
Po zalogowaniu się na konto w dniu aukcji, licytować można wybrane z katalogu walory w czasie rzeczywistym, z możliwością podglądu aukcji stacjonarnej poprzez transmisję wideo na żywo.

 

Przykładowy przebieg licytacji: 
Jeśli Twoja oferta wynosić będzie 7200 zł, natomiast najwyższa oferta innego licytującego 5200 zł, przedmiot wylicytowany zostanie przez Ciebie za kwotę 5300 zł (wysokość przebicia w przedziale 1 000 - 10 000 zł wynosi 100 zł - patrz: tabela postąpień.)

Opłata aukcyjna to kwota doliczana na fakturze kupującego do końcowej ceny waloru. Jej wysokość wynosi 20% wartości, do jakiej wylicytowany został przedmiot.

 

Przykład: jeśli moneta wylicytowana została do wartości 1000 zł, jej cena powiększona o opłatę aukcyjną wynosić będzie 1000 zł + 20% x 1000 zł = 1200 zł.

 

Opłatę aukcyjną uwzględnić należy każdorazowo przy wygranej licytacji, nie podlega ona również zwrotowi. W ciągu 24 godzin po zakończeniu aukcji w skrzynce e-mail nabywcy pojawi się wiadomość podsumowująca rozliczenie, zawierająca m. in. cenę wylicytowaną, cenę po uwzględnieniu opłaty aukcyjnej, a także niezbędne informacje na temat sposobów płatności oraz bezpiecznej wysyłki lub odbioru wylicytowanych walorów.

 

Pełna lista wylicytowanych przedmiotów znajduje się ponadto w zakładce Moje Konto > Moje zakupy.

Jak licytować osobiście na aukcji numizmatycznej?

Najlepszą formą licytacji aby poczuć niesamowitą atmosferę prawdziwej aukcji jest osobista licytacji na sali. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do hotelu w dniu aukcji aby wziąć udział w licytacji. Nasi opiekunowie klientów pomogą w szybkiej rejestracji na miejscu i wydadzą specjalny, unikalny numer do licytacji. Następnie można cieszyć się licytacją na żywo podczas aukcji.

Każdy numizmat z aukcji można obejrzeć przed aukcją w naszym biurze lub w hotelu w dniu aukcji. Aby umówić się na oglądanie numizmatów z nadchodzącej aukcji wystarczy skontaktować się z naszym opiekunem klienta. Na oglądanie walorów w dniu aukcji nie trzeba się umawiać, zapraszamy osobiście do hotelu. 

Wszystkie przedmioty można odebrać osobiście lub mogą zostać wysłane na wskazany przez Państwa adres. Mając wieloletnie doświadczenie handlowe wiemy jak ważne jest w naszej branży bezpieczeństwo i zaufanie, dlatego oferujemy: 

  • - Odbiór osobisty w siedzibie naszej firmy w Warszawie
  • - Odbiór osobisty na targach zagranicznych 
  • - Ubezpieczona wysyłka kurierska 
  • - Wysyłka we własnym zakresie
  •  

Wszystkich niezbędnych informacji na temat możliwości osobistego odbioru lub wysyłki może udzielić również nasz dział wysyłek - zapraszamy do kontaktu.

W ciągu 24 godzin od zakończenia aukcji nabywcy walorów otrzymują wiadomość e-mail zawierającą podsumowanie wylicytowanych pozycji oraz następujące informacje:
 

• fakturę lub rachunek za wylicytowane walory z uwzględnieniem opłaty aukcyjnej w wysokości 20% końcowej ceny przedmiotu,

• instrukcje dotyczące płatności,

• informacje o sposobach wysyłki.
 

Pełna lista wylicytowanych przez uczestnika przedmiotów znajduje się w zakładce Moje Konto > Moje zakupy. Płatność zrealizować można gotówkowo lub przelewem bankowym, w ciągu 7 dni od daty licytacji. 

Nabywców wybierających płatność przelewem, prosimy o podanie numeru lotów lub numeru klienta w tytule przelewu. 

Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk jest członkiem prestiżowych światowych stowarzyszeń zrzeszających największe domy aukcyjne na rynku monet. Jako firma z wielopokoleniową tradycją numizmatyczną ustanawiamy najwyższe standardy w zakresie zapewnienia autentyczności wszystkich oferowanych przez nas walorów. 

Potrzebujesz certyfikatu numizmatycznego w formie osobnego dokumentu? Skontaktuj się z naszym specjalistą: [email protected]

Różne formy licytacji zdalnej na aukcjach numizmatów

Licytacja na żywo daje możliwość uczestnictwa w aukcji w czasie rzeczywistym z dowolnego miejsca na świecie. Po zalogowaniu się do systemu aukcyjnego składać można oferty samodzielnie lub telefonicznie, istnieje również możliwość podglądu przebiegu licytacji na sali dzięki internetowej transmisji na żywo.

 

Uwaga: 
Na licytację każdego przedmiotu przewidziany jest limit czasowy! O upływie czasu na ostatnie postąpienie informują ikony sygnalizujące koniec licytacji: „po raz pierwszy”, „po raz drugi” oraz „po raz trzeci” - co oznacza, że przedmiot został sprzedany, a na ekranie wyświetli się automatycznie następna katalogowa pozycja.

Jeżeli nie możesz wziąć udziału w licytacji osobiście w dniu aukcji lub nie będziesz mógł licytować przez internet samodzielnie, nic straconego. 
Skontaktuj się z jednym z naszych opiekunów klienta aukcyjnego aby ustalić numery lotów które Cię interesują:
Opiekun aukcyjny: Inesa Florczak ([email protected]l) 
Opiekun aukcyjny: Anna Gałązka ([email protected]

 

Z przyjemnością zadzwonimy do ciebie podczas aukcji i przeprowadzimy licytację na żywo tak jakby było to na sali aukcyjnej.

Swoje limity, czyli maksymalną kwotę które chcemy zapłacić za wybrany walor, można wysłać do naszego opiekuna aukcyjna na [email protected] 

Podczas licytacji na żywo pozycja będzie automatycznie licytowana w Twoim imieniu do wysokości złożonej oferty. Oferty są tajne, ich wartość nie jest znana innym licytującym i włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo na zasadzie snajperów aukcji Allegro lub eBay. 

 

Uwaga: Składanie ofert jest możliwe tylko do rozpoczęcia licytacji na żywo wybranego lotu, po otwarciu licytacji lotu jest możliwa licytacja tylko na żywo.

Jak złożyć ofertę przed rozpoczęciem aukcji?

Po dodaniu oferty na wybraną pozycję będzie ona licytowana automatycznie do wysokości ustanowionego progu. Ustanawiane przez licytujących limity są niejawne - ich wysokość nie jest znana pozostałym uczestnikom aukcji, a oferta włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo, na zasadzie podobnej do tzw. snajperów aukcji Allegro lub eBay. Oferty na wybrane pozycje edytować można w zakładce Moje konto > Moje licytacje.

 

Aby dodać ofertę wystarczy wejść w widok przedmiotu w naszym internetowym katalogu (poprzez kliknięcie jego opisu lub zdjęcia), a następnie kliknąć przycisk „Licytuj”. Po automatycznym rozwinięciu listy można wybrać kwotę, do której planujemy licytować walor oraz zatwierdzić ją, ponownie klikając „Licytuj”.

 

Uwaga: 

w wybranym limicie aukcyjnym uwzględnić należy opłatę aukcyjną w wysokości 20% ceny końcowej przedmiotu. Przykład: Jeżeli ustanowiony limit wynosi 14 000 zł, a moneta wylicytowana została za 1000 zł, kwota na fakturze kupującego wynosić będzie 1200 zł. 

Podczas licytacji na żywo pozycja będzie automatycznie licytowana w Twoim imieniu do wysokości złożonej oferty. Oferty są tajne, ich wartość nie jest znana innym licytującym i włącza się dopiero w trakcie licytacji na żywo na zasadzie snajperów aukcji Allegro lub eBay. 

Złożone oferty można edytować do rozpoczęcia licytacji danej pozycji. 

 

Uwaga:
Składanie ofert jest możliwe tylko do rozpoczęcia licytacji na żywo wybranego lotu, po otwarciu licytacji lotu jest możliwa licytacja tylko na żywo.

Limit aukcyjny to łączna kwota, którą maksymalnie planujemy przeznaczyć na licytację wszystkich wybranych przedmiotów podczas aukcji. Każdy deklarowany przez uczestników limit jest poufny, a zmiana wysokości ustalonych progów możliwa jest wyłącznie po zalogowaniu na prywatne konto do licytacji na platformie Aukcjamonet.pl.

 

Uwaga: 

licytowanie powyżej ustanowionego limitu nie jest możliwe. Ustaliłeś zbyt niski limit i w czasie trwania aukcji potrzebujesz go podwyższyć? 
Nasz opiekun aukcyjny będzie do Twojej dyspozycji nawet podczas licytacji. Aby zmienić limit aukcyjny, napisz do nas wiadomość na adres [email protected]. Po zmianie wysokości limitu można natychmiast przystąpić do dalszego uczestnictwa w aukcji. 

Regulaminy

Nasza Firma chętnie udostępnia wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia, itp.) do publikacji naukowych oraz do użytku prywatnego. Jeżeli chcą Państwo uzyskać zgodę na używanie naszych materiałów prosimy o kontakt na email: [email protected]

*Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia, itp.) przedstawione na wszystkich stronach Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631).
 

Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. 

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH - OBOWIĄZEK INFORMACYJNY 

W dniu 25 maja 2018 r. weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). 

Chcielibyśmy zapewnić, że dochowujemy szczególnej staranności przy przetwarzaniu danych osobowych, działamy zgodnie z prawem oraz wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych nam powierzonych. O ochronę danych osobowych dbamy już podczas projektowania nowych działań.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:

Michał Niemczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk, ul. Żelazna 67 lok. 22, 00-871 Warszawa, NIP 113-271-52-51adres poczty elektronicznej: [email protected] jest administratorem danych osobowych (dalej: Administrator) swoich pracowników, współpracowników, klientów, kontrahentów oraz osób, które przekazały swoje dane za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie internetowej lub poczty elektronicznej, a także innych podmiotów, które na przetwarzanie danych osobowych wyraziły zgodę. 

PODSTAWY PRAWNE I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:

Administrator przetwarza dane osobowe tylko wtedy, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:

  1. osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1a RODO),
  2. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której strona jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1b RODO),
  3. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1c RODO);
  4. przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1d RODO);
  5. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1e RODO),
  6. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1f RODO).

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

Dane osób, których dotyczą przetwarzane są:

  1. w celu realizacji umowy o świadczenie usług;
  2. w celach informacyjnych i marketingowych na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody. 

Dane osobowe zbierane w celu realizacji umowy o świadczenie usług przetwarzane są w zakresie niezbędnym do prowadzenia dokumentacji. Przetwarzane w tym celu dane obejmują: 

  1. nazwisko i imię (imiona), 
  2. adres do korespondencji, 
  3. numer telefonu,
  4. adres poczty elektronicznej.

Dane osobowe przetwarzane do celów informacyjnych i marketingowych obejmują: 

  1. imię i nazwisko,
  2. numer telefonu,
  3. adres poczty elektronicznej.

Przetwarzanie danych przekazanych Administratorowi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza na stronie internetowej odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 a), b), c) lub f) RODO i obejmuje między innymi takie dane jak: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu oraz inne dane, które zostaną przekazane w korespondencji elektronicznej. Dane te przetwarzane są w celu, w jakim zostały udostępnione.

Dane przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1a RODO), w szczególności imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu, wykorzystywane są do celu, na jaki zgoda została udzielona i przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody lub do momentu zrealizowania celu, dla którego zgoda została udzielona. 

Dane przetwarzane w związku z zawarciem umowy na podstawie art. 6 ust. 1b RODO obejmują w szczególności imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres poczty elektronicznej i wykorzystywane są w celu realizacji umowy. 

Dane osób, przy pomocy których kontrahenci wykonują umowy zawarte z Administratorem, przetwarzane są w oparciu o art. 6 ust. 1 f RODO i obejmują m. in. imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu. Dane te wykorzystywane są do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią. 

Dane powierzone do przetwarzania przez innych administratorów (imię, nazwisko, dane kontaktowe, adres poczty elektronicznej) przetwarzane są w zakresie określonym umową o powierzenie przetwarzania danych osobowych w celu i w sposób określony przez administratora przekazywanych danych osobowych.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z OBOWIĄZKAMI WYNIKAJĄCYMI Z USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRANIU PIENIĘDZY I PRZECIWDZIAŁANIU TERRORYZMOWI

Na mocy przepisów Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z 01.03.2018 r. (dalej: u.p.p.p.) Administrator jako tzw. instytucja obowiązana ma obowiązek:

  1. identyfikować i weryfikować tożsamość klientów, osób upoważnionych w imieniu klienta, beneficjentów rzeczywistych (art. 34 ust. 2 u.p.p.p.) i w tym celu kopiować dokumenty tożsamości klienta, osób upoważnionych, beneficjentów rzeczywistych (art. 34 ust. 4 u.p.p.p.);
  2. oceniać ryzyko związane z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszące się do ich działalności, biorąc pod uwagę czynniki ryzyka dotyczące klientów – w tym osób fizycznych (art. 27, 33 u.p.p.p.);
  3. oceniać ryzyko prania pieniędzy dla transakcji okazjonalnej oraz stosunków gospodarczych ze swoimi klientami, w tym osobami fizycznymi (art. 33 u.p.p.p.);
  4. stosować środki bezpieczeństwa finansowego inne niż identyfikacja (art. 34 ust. 1 u.p.p.p.), a w tym oceniać stosunki gospodarcze klienta, w tym pozyskiwać informacje na temat tych stosunków i dopytywać o nie, monitorować stosunki gospodarcze klienta, w tym analizować jego transakcje, badać źródła pochodzenia pieniędzy i innego majątku (art. 34 ust. 1 pkt 3 i 4 u.p.p.p.);
  5. ustalać, czy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP);
  6. przetwarzać informacje otrzymane od sygnalistów i dotyczące sygnalistow (art. 53 u.p.p.p.);
  7. raportować o transakcjach ponadprogowych, czyli o wpłatach i wypłatach oraz transferach (z wyjątkami) ponad 15 000 euro
  8. przekazywać informacje wskazane w art. 72 u.p.p.p,
  9. raportować o okolicznościach podejrzanych, czyli zawiadamiać o podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (art. 74 u.p.p.p.);
  10. wstrzymywać transakcje podejrzane (art. 86 u.p.p.p.);
  11. zawiadamiać prokuratora o podejrzeniu pochodzenia wartości majątkowych z przestępstwa innego niż pranie pieniędzy (art. 89 u.p.p.p.);
  12. stosować szczególne środki ograniczające – czyli odcinać podmioty i osoby wpisane na listy sankcyjne od pieniędzy (art. 117 u.p.p.p.).

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i obejmuje w przypadku osoby fizycznej zawierającej z Administratorem transakcję podlegającą przepisom u.p.p.p następujące dane:

  1. imię i nazwisko,
  2. obywatelstwo,
  3. numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) lub datę urodzenia – w przypadku, gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
  4. serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
  5. adres zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji przez instytucję obowiązaną,
  6. nazwę (firmę), numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą”.

OBOWIĄZEK PODAWANIA DANYCH I KONSEKWENCJE NIEPODANIA DANYCH:

Podanie danych dla celów realizacji umowy jest dobrowolne, lecz niezbędne do jej wykonania. W przypadku odmowy udostępnienia danych, realizacja celu umowy nie będzie możliwa. 

Podanie danych dla celów informacyjnych i marketingowych jest dobrowolne. W przypadku odmowy wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w tym zakresie nie będzie możliwe wykonanie przez Administratora określonych czynności, w szczególności takich jak: informowanie o aktualnych pakietach, promocjach, nowym zakresie usług obowiązujących u Administratora.

Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową inną aniżeli świadczenie usług jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i wykonania umowy oraz dokonania związanych z tym rozliczeń finansowych. 

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych czy informacyjnych jest dobrowolne, a zgoda może być w każdej chwili cofnięta, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Wskazanie adresu poczty elektronicznej oraz innych danych w korespondencji drogą elektroniczną jest dobrowolne. Cofniecie zgody na przetwarzanie danych spowoduje brak możliwości prowadzenia dalszej korespondencji elektronicznej. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH:

Dane osobowe pozyskane w celu wykonywania umowy, przechowywane są do czasu przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów finansowo-księgowych. 

W przypadku, gdy wyłączną podstawę przetwarzania stanowi udzielona zgoda, dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody lub do momentu zrealizowania celu, dla którego zgoda została udzielona z zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Dane przekazane Administratorowi za pośrednictwem poczty elektronicznej przetwarzane są w celu w jakim zostały udostępnione i są usuwane po jego zrealizowaniu. 

Dane osobowe powierzone do przetwarzania przez innych administratorów przechowywane będą przez okres wskazany przez administratora danych osobowych. 

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ:

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, żądania usunięcia, jak również prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. 

W przypadku, gdy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wyrażona zgoda, przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 

Ponadto w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt ).

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH 

Dane osobowe mogą być udostępnione podmiotom trzecim za zgodą osoby, której dane dotyczą. 

Ponadto dane osobowe mogą zostać udostępnione w celu realizacji obowiązków Administratora bądź w przypadku, gdy jest to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora .

Podmioty, którym mogą zostać udostępnione dane to w zależności od kategorii danych: dostawcy usług IT, podmiot świadczący usługi księgowe, podmioty współpracujące z Administratorem w zakresie świadczonych usług oraz inne instytucje upoważnione z mocy prawa takie jak Urząd Skarbowy, Sąd lub ZUS. 

W przypadku przetwarzania danych osobowych na zlecenie podmiotów trzecich, Administrator działa jako procesor, a dane są udostępniane zgodnie z zasadami określonymi przez ten podmiot.

INFORMACJA O ZAUTOMATYZOWANYM PODEJMOWANIU DECYZJI:

Administrator może automatycznie dopasowywać pewne treści do potrzeb Klientów oraz osób, które przekazały swoje dane za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub poczty elektronicznej, a także innych podmiotów, które na przetwarzanie danych osobowych wyraziły zgodę, tj. dokonywać profilowania, wykorzystując do tego podane przez nich dane osobowe. 

Profilowanie to polega przede wszystkim na automatycznej ocenie, jakimi produktami mogą być zainteresowane te osoby, na podstawie ich dotychczasowych działań podejmowanych w Internecie, w tym w ramach stron internetowych Administratora i na wyświetlaniu profilowanych w ten sposób reklam produktów. 

Profilowanie, dokonywane przez Administratora nie skutkuje podejmowaniem decyzji wywołujących wobec tych osób określonych skutków prawnych lub wpływających na nie w podobnie istotny sposób.

DANE KONTAKTOWE

Użytkownicy mogą skontaktować się z Administratorem:

  • drogą korespondencyjną – na adres siedziby Administratora
  • za pomocą poczty elektronicznej na adres: [email protected]

§ 1. Postanowienia wstępne
1.          Organizatorem aukcji jest Michał Niemczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk, ul. Żelazna 67 lok.  22, 00-871 Warszawa, NIP 113-271-52-51, numer telefonu (+48) 620 45 74, adres poczty elektronicznej: [email protected] zwany dalej Domem Aukcyjnym.
2.         Aukcja odbędzie się w Warszawie w miejscu i terminie wskazanym w katalogu zamieszczonym na stronie internetowej Domu Aukcyjnego www.aukcjamonet.pl 
3.         Dom Aukcyjny zastrzega sobie możliwość odwołania lub przesunięcia terminu aukcji w przypadku zaistnienia sytuacji losowych, których nie dało się wcześniej przewidzieć.

§ 2. Przedmioty sprzedaży aukcyjnej
1.          Przedmiotem aukcji są rzeczy ruchome o charakterze kolekcjonerskim, w szczególności monety, banknoty medale, odznaczenia lub inne przedmioty kolekcjonerskie (dalej: obiekty) wystawione do sprzedaży przez ich właścicieli.
2.         Opisy obiektów wraz z ceną wywoławczą są prezentowane w katalogu aukcyjnym publikowanym na stronie www.aukcjamonet.pl. Opisy obiektów zawartych w katalogu mogą być uzupełniane lub zmieniane do momentu rozpoczęcia licytacji. 
3.         Informacje o obiektach prezentowane w katalogu aukcyjnym nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, stanowią one zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
4.         Dom Aukcyjny gwarantuje zgodność cech obiektów opisanych w katalogu ze stanem faktycznym oraz ich autentyczność, chyba że w opisie danego przedmiotu zaznaczono inaczej. 
5.         Wystawione obiekty nie są objęte jakimkolwiek postępowaniem sądowym i skarbowym, są wolne od zajęcia i zastawu oraz innych ograniczonych praw rzeczowych, a także nie są przedmiotem jakichkolwiek roszczeń osób trzecich. 
6.         Z uwagi na brak możliwości oddania wszystkich cech danego obiektu w katalogu, Dom Aukcyjny zachęca zainteresowanych do osobistego zapoznania się z ich stanem przed rozpoczęciem aukcji.
7.         Dom Aukcyjny może wycofać przedmiot aukcji bez podania przyczyny.
8.         Dom Aukcyjny nie podnosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne oferowanych obiektów, jak również za ich wady prawne. 

§ 3. Warunki przystąpienia do aukcji
1.          W aukcji może wziąć udział każda osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną.
2.         Do procedury aukcyjnej dopuszczone będą jedynie osoby fizyczne lub osoby prawne bądź jednostki organizacyjne, które przed jej rozpoczęciem dokonają skutecznego zapisu na aukcję (dalej: Uczestnik). 
3.         Zapis może być dokonany w siedzibie Domu Aukcyjnego, a także za pomocą formularza rejestracyjnego dostępnego na platformie aukcyjnej działającej pod adresem internetowym www.aukcjamonet.pl  Zainteresowany może również dokonać zapisu wysyłając na adres poczty elektronicznej [email protected] stosowną wiadomość wraz z podaniem swoich danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, nr telefonu, adres poczty elektronicznej, najpóźniej na 2 dni przed planowanym rozpoczęciem aukcji
4.         Uczestnik aukcji otrzymuje kredyt wydatków na aukcję, powyżej którego nie może on licytować. Kredyt dotyczy wszystkich wydatków w trakcie aukcji, a nie poszczególnych obiektów lub dni aukcji.
5.         Uczestnik aukcji może wnosić o podniesienie kredytu wydatków, przy czym Dom Aukcyjny może uzależnić jego zwiększenie od wpłacenia określonego wadium, które w przypadku wygrania licytacji przez Uczestnika zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia obiektu. W pozostałych przypadkach wadium jest zwracane Uczestnikowi z zastrzeżeniem § 12 ust. 4 zd. 2.
6.         Przepisy ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1132) zobowiązują Dom Aukcyjny do rozpoznania ryzyka a także stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, o których mowa w art. 34 ust. 1 tejże ustawy. Realizując obowiązek ustawowy Dom Aukcyjny przed sfinalizowaniem transakcji może wymagać od Uczestnika podania dodatkowych danych osobowych i informacji ponad dane wskazane przy zapisie na aukcję. 
7.         Dom Aukcyjny może odmówić dopuszczenia do udziału w aukcji osób w stosunku do których zachodzi niewyjaśniona wątpliwość co do ich tożsamości, możliwości zawarcia przez nie ważnej umowy sprzedaży, podejrzenie możliwości popełnienia czynu zabronionego lub gdy dana osoba swoim zachowaniem może zakłócać prawidłowy przebieg aukcji. Dom Aukcyjny może również odmówić dopuszczenia do udziału w aukcji osoby, która wcześniej nie wywiązała się ze swoich zobowiązań w stosunku do Domu Aukcyjnego lub istnieją uzasadnione wątpliwości co do jej wypłacalności.  
8.         Dom Aukcyjny gwarantuje poufność złożonych ofert oraz danych osobowych Uczestników aukcji i właścicieli sprzedawanych obiektów.

§ 4. Udział osobisty
1.          Uczestnik dopuszczony do aukcji otrzymuje indywidualny numer (dalej: identyfikator), którym posługuje się w trakcie licytacji w celu akceptacji kolejnych postąpień i jest zobowiązany okazać go na każde wezwanie.
2.         Uczestnik aukcji jest odpowiedzialny za skutki użycia identyfikatora przez osobę trzecią.

§ 5. Licytacja telefoniczna
1.          Uczestnik, który zgłasza chęć uczestnictwa w licytacji telefonicznej jest zobowiązany do wskazania obiektów, które zamierza licytować oraz numeru swojego telefonu, pod który Dom Aukcyjny zadzwoni w czasie aukcji. Licytacja telefoniczna może być nagrywana, a złożenie zlecenia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na nagrywanie rozmowy telefonicznej. Na wypadek trudności z połączeniem telefonicznym Uczestnik może określić na zleceniu limit, do którego Dom Aukcyjny będzie licytować pomimo braku połączenia. Jeśli żaden limit nie jest określony na zleceniu, wówczas w takim przypadku Dom Aukcyjny uznaje, że zainteresowany oferuje przynajmniej cenę wywoławczą.
2.         Zawiadomienie o chęci wzięcia udziału w licytacji telefonicznej zgłaszane jest do Domu Aukcyjnego nie później niż na 24 godziny przed terminem aukcji. 
3.         Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z trudności z dostępem do sieci telefonicznej będące po stronie Uczestnika, jeżeli nie uda mu się po trzech próbach nawiązać telefonicznego połączenia z Uczestnikiem.

§ 6. Licytacja w imieniu Uczestnika
1.          Uczestnik może zlecić Domowi Aukcyjnemu licytowanie w jego imieniu wybranych obiektów do kwoty maksymalnej, oznaczonej w zleceniu. Dom Aukcyjny będzie licytował według postąpień oraz do wysokości określonego limitu ceny.
2.         Zlecenie licytacji należy dostarczyć osobiście do siedziby Domu Aukcyjnego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres [email protected], nie później niż na 24 godziny przed rozpoczęciem aukcji.

§ 7. Licytacja online (przez Internet w czasie rzeczywistym)
1.          Dom Aukcyjny udostępnia zainteresowanym możliwość licytacji w czasie rzeczywistym przez Internet za pośrednictwem platformy aukcyjnej razem z Uczestnikami zgromadzonymi na sali aukcyjnej.
2.         Warunkiem uczestnictwa w aukcji w sposób opisany w ust. 1 powyżej, jest zarejestrowanie się przez Uczestnika na platformie aukcyjnej za pośrednictwem strony internetowej www.aukcjamonet.pl oraz spełnienie przez niego wymagań technicznych określonych w Regulaminie platformy znajdującego się pod adresem internetowym www.niemczyk.pl 
3.         Wszelkie działania podejmowane przez osoby trzecie, które mają dostęp do urządzenia końcowego Uczestnika podczas aktywnego zalogowania się do licytacji online, są odnotowywane jako działania tego Uczestnika. Ponosi on wyłączną odpowiedzialność za konsekwencje udostępnienia urządzenia końcowego innym osobom lub pozostawienia go bez nadzoru.
4.         Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy w przebiegu aukcji spowodowane brakiem dostępu do Internetu przez Uczestnika lub inne problemy techniczne będące po jego stronie.
5.         Przystępując do licytacji Uczestnik poprzez klikniecie przycisku z wyświetloną na nim kwotą składa wiążącą ofertę zakupu licytowanego obiektu i akceptuje cenę w kwocie ukazanej na przycisku. Kliknięcie na przycisk ma taką samą wagę jak podniesienie identyfikatora na sali aukcyjnej.    
6.         Po zakończeniu aukcji Uczestnik licytacji online otrzyma podsumowanie dokonanych zakupów na adres poczty elektronicznej podany przy zapisie na aukcję.

§ 8. Przebieg aukcji
1.          Aukcja jest prowadzona w języku polskim i zgodnie z prawem obowiązującym na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Ceny na aukcji są podawane w polskich złotych. 
2.         Licytację prowadzi osoba wyznaczona przez Dom Aukcyjny (dalej Aukcjoner). Decyzje Aukcjonera podjęte w czasie aukcji są ostateczne.
3.         Aukcjoner określa postąpienia (zmiany ceny obiektu podczas licytacji) według progów publikowanych w katalogu na stronie danego obiektu lub według własnego uznania. Jest on uprawniony do rozstrzygania kolejności zgłoszonych ofert, zarówno z sali aukcyjnej jak i z Internetu czy oferty telefonicznej, rozstrzyga wszelkie spory, wskazuje nabywcę obiektu. 
4.         Aukcjoner może, w zależności od zainteresowania obiektem, rozpocząć licytację od ceny wywoławczej niższej lub wyższej od ceny obiektu zawartej w katalogu.
5.         Oferta Uczestnika aukcji jest wiążąca po zaakceptowaniu jej przez Aukcjonera.
6.         Oferta złożona w toku aukcji przestaje wiązać, jeżeli inny Uczestnik złoży ofertę wyższą i zostanie ona przyjęta przez Aukcjonera, także w sposób dorozumiany. 
7.         Aukcjoner ma prawo, o ile uzna to za niezbędne, wycofać ofertę, odmówić przyjęcia oferty, wycofać obiekt, cofnąć licytację do wskazanego momentu lub ponownie zaproponować obiekt do licytacji. 
8.         Aukcjoner ma prawo nie przyjąć oferty, która łącznie z wcześniejszymi zwycięskimi ofertami na tej aukcji, przekroczy wysokość kredytu wydatków danego Uczestnika. 
9.         Zakończenie licytacji danego obiektu następuje po zatwierdzeniu wylicytowanej ceny (dalej przybicie) o czym Aukcjoner informuje Uczestników licytacji. 
10.       Przybicie dokonane przez Aukcjonera jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży pomiędzy Domem Aukcyjnym a zwycięzcą licytacji. 

§ 9. Płatności
1.          Do wylicytowanej kwoty doliczana jest opłata aukcyjna oraz ewentualne opłaty dodatkowe wynikające z oznaczeń katalogowych. 
2.         Opłata aukcyjna wynosi 20% wartości przybicia i zawiera podatek od towarów i usług (VAT)
3.         Do opłat dodatkowych zalicza się ewentualne koszty transportu i ubezpieczenia przesyłki.
4.         Jeśli w chwili licytacji obiekt znajduje się poza terenem UE, do ceny końcowej doliczony zostanie 8% podatek VAT o czym Dom Aukcyjny informuje każdorazowo w opisie danej pozycji.
5.         Kwota wylicytowana, opłata aukcyjna oraz opłaty dodatkowe stanowią cenę nabycia przedmiotu licytacji. Cena nabycia stanowi cenę brutto.
6.         Prawo własności obiektu przechodzi na nabywcę z chwilą zapłacenia pełnej ceny nabycia.
7.         Zapłata ceny nabycia jest możliwa bezpośrednio po aukcji w miejscu licytacji lub w terminie 7 dni od zakończenia aukcji. 
8.         Wydanie wylicytowanego obiektu nastąpi po zapłacie na rzecz Domu Aukcyjnego pełnej ceny nabycia.
9.         Dom Aukcyjny może naliczyć dodatkowo opłatę za przechowanie wylicytowanego obiektu począwszy od 8 dnia od zakończenia aukcji, jeżeli nie zostanie on w tym czasie odebrany lub zwycięzca aukcji nie opłaci należnego kosztu przesyłki.
10.       Wszystkie płatności są przyjmowane w polskich złotych. 
11.        Dom Aukcyjny dopuszcza możliwość rozliczeń transakcji w euro (EUR) lub dolarach amerykańskich (USD) po wcześniejszym uzgodnieniu szczegółów z zainteresowanym. Uczestnicy biorący udział w licytacji online mają możliwość dokonania wyboru waluty w jakiej chcą licytować spośród walut dostępnych na platformie aukcyjnej.
12.        Akceptowanymi formami płatności są: przelew bankowy lub gotówka.
13.        Dom Aukcyjny akceptuje płatności gotówkowe jedynie dla zamówień o równowartości poniżej 10.000 EURO.
14.        W przypadku przelewów za dzień zapłaty rozumie się wpływ środków na rachunek bankowy Domu Aukcyjnego. Wpłat można dokonywać na rachunek bankowy:                                      
a)         dla wpłat złotówkowych: Bank Pekao S.A.
43 1240 6292 1111 0010 6046 2122 [PLN]
b)         wpłat walutowych: Bank Pekao S.A.
SWIFT: PKOPPLPW
PL 85 1240 6292 1978 0010 6046 2151 [EURO] 
PL 68 1240 6292 1787 0010 6046 2210 [USD]         
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        
§ 10. Odbiór lub dostawa przedmiotu aukcji
1.          Odbiór zakupionych obiektów odbywa się w miejscu przeprowadzania aukcji lub w siedzibie Domu Aukcyjnego, po wcześniejszym uzgodnieniu z nabywcą szczegółów odbioru.  
2.         Na życzenie nabywcy Dom Aukcyjny może wysłać obiekt pod wskazany przez niego adres.
3.         W przypadku wysyłki obiektu nabywca ponosi koszty jego dostawy. Może on dokonać wyboru spośród opcji zaproponowanych przez Dom Aukcyjny bądź samodzielnie wskazać sposób dostawy.

§ 11. Reklamacje
1.          Wszelkie reklamacje rozpatrywane są zgodnie z przepisami prawa polskiego.
2.         Reklamacja może zostać złożona w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
3.         Reklamacja powinna zostać złożona w formie pisemnej i powinna zawierać dane nabywcy oraz uzasadnienie.
4.         W przypadku uznania reklamacji, nabywca zobowiązany jest zwrócić obiekt na swój koszt w stanie niezmienionym. Dom Aukcyjny dokona na rzecz nabywcy zwrotu kwoty zakupu i opłaty aukcyjnej.

§ 12. Prawo odstąpienia
1.          Nabywca obiektu będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość lub poza siedzibą Domu Aukcyjnego w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 2 niniejszego paragrafu.
2.         Aukcje organizowane przez Dom Aukcyjny są aukcjami publicznymi w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Na podstawie art. 38 pkt 11 tejże ustawy Nabywcom będącym konsumentami, którzy zawarli umowę sprzedaży w drodze aukcji publicznej osobiście lub przy użyciu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
3.         Dom Aukcyjny jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży, jeżeli nie może zastosować środków bezpieczeństwa, o których mowa w art. 34 ust. 1 Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 723).
4.         Dom Aukcyjny może odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku braku zapłaty w terminie określonym w § 8 ust. 10 powyżej. W takim przypadku wadium wniesione przez Uczestnika zgodnie z § 3 ust. 5 nie podlega zwrotowi. 

§ 13. Prawa autorskie
Prawa autorskie do wszystkich zdjęć,  ilustracji  i tekstów związanych z obiektem, sporządzonych przez lub dla Domu Aukcyjnego, włączając zawartość katalogów, stanowią własność Domu Aukcyjnego. Nie mogą być one wykorzystane przez Nabywcę ani inne osoby bez uprzedniej pisemnej zgody Domu Aukcyjnego.

§ 14. Ograniczenia prawne
1.          Dom Aukcyjny informuje, że zgodnie z art. 51 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają m.in. kolekcje o znaczeniu historycznym, paleontologicznym, etnograficznym lub numizmatycznym, których wartość jest wyższa niż 16 000 zł.
2.         Obowiązek uzyskania stosownych pozwoleń wywozowych spoczywa na zwycięzcy licytacji. Dom Aukcyjny nie pośredniczy w procedurze uzyskania pozwolenia wskazanego powyżej.
3.         Brak uzyskania zezwolenia na wywóz obiektu za granicę nie zwalnia nabywcy z obowiązku zapłaty za zakupione obiekty. 
4.         Dom Aukcyjny informuje, że na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. prawo pierwokupu zabytku sprzedawanego na aukcji przysługuje muzeum rejestrowanemu po cenie wylicytowanej ustalonej po przybiciu oferty.

§ 15. Dane osobowe
1.          Dom Aukcyjny jako administrator danych osobowych zobowiązuje się podjąć wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich danych osobowych i treści przekazywanych przez Uczestnika w związku z jego udziałem w aukcji.
2.         Dane Osobowe przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000)”. 
3.         Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarto w Klauzuli informacyjnej RODO.

§ 16. Postanowienia końcowe
1.          Regulamin aukcji nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Uczestnika będącego konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu aukcji a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającym konsumentom określone uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
2.         W razie zmiany lub unieważnienia któregokolwiek z postanowień Regulaminu aukcji decyzją kompetentnego organu lub sądu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy i są wiążące dla Domu Aukcyjnego i Uczestników.
3.         Prawem właściwym dla umowy sprzedaży pomiędzy Domem Aukcyjnym a Nabywcą jest prawo polskie.


PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH - OBOWIĄZEK INFORMACYJNY 

W dniu 25 maja 2018 r. weszły w życie nowe zasady dotyczące ochrony danych osobowych, wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). 

Chcielibyśmy zapewnić, że dochowujemy szczególnej staranności przy przetwarzaniu danych osobowych,  działamy zgodnie z prawem oraz wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych nam powierzonych. O ochronę danych osobowych dbamy już podczas projektowania nowych działań.

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH:
Michał Niemczyk prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Antykwariat Numizmatyczny Michał Niemczyk, ul. Żelazna 67 lok.  22, 00-871 Warszawa, NIP 113-271-52-51 adres poczty elektronicznej: [email protected] jest administratorem danych osobowych  (dalej: Administrator) swoich pracowników, współpracowników, klientów, kontrahentów oraz osób, które przekazały swoje dane za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie internetowej lub poczty elektronicznej, a także innych podmiotów, które na przetwarzanie danych osobowych wyraziły zgodę. 

PODSTAWY PRAWNE I CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Administrator przetwarza dane osobowe tylko wtedy, gdy spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków:
1)         osoba, której dane dotyczą, wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych (art. 6 ust. 1a RODO),
2)         przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której strona jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1b RODO),
3)         przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze   (art. 6 ust. 1c RODO);
4)         przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą lub innej osoby fizycznej (art. 6 ust. 1d RODO);
5)         przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym (art. 6 ust. 1e RODO),
6)         przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1f RODO).

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Dane osób, których dotyczą przetwarzane są:
1)         w celu realizacji umowy o świadczenie usług;
2)         w celach informacyjnych i marketingowych na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody. 

Dane osobowe zbierane w celu realizacji umowy o świadczenie usług przetwarzane są w zakresie niezbędnym do prowadzenia dokumentacji. Przetwarzane w tym celu dane obejmują: 
1)         nazwisko i imię (imiona), 
2)         adres do korespondencji,  
3)         numer telefonu,
4)         adres poczty elektronicznej.

Dane osobowe przetwarzane do celów informacyjnych i marketingowych obejmują: 
1)         imię i nazwisko,
2)         numer telefonu,
3)         adres poczty elektronicznej.

Przetwarzanie danych przekazanych Administratorowi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza na stronie internetowej odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 a), b), c) lub f)  RODO i obejmuje między innymi takie dane jak: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu oraz inne dane, które zostaną przekazane w korespondencji elektronicznej. Dane te przetwarzane są w celu, w jakim zostały udostępnione.

Dane przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1a RODO), w szczególności imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu, wykorzystywane są do celu, na jaki zgoda została udzielona i przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody lub do momentu zrealizowania celu, dla którego zgoda została udzielona. 

Dane przetwarzane w związku z zawarciem umowy na podstawie art. 6 ust. 1b RODO obejmują w szczególności imię, nazwisko, adres, nr telefonu, adres poczty elektronicznej i wykorzystywane są w celu realizacji umowy.  

Dane osób, przy pomocy których kontrahenci wykonują umowy zawarte z Administratorem,  przetwarzane są w oparciu o art. 6 ust. 1 f RODO i obejmują m. in. imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, nr telefonu. Dane te wykorzystywane są do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią. 

Dane powierzone do przetwarzania przez innych administratorów (imię, nazwisko, dane kontaktowe, adres poczty elektronicznej) przetwarzane są w zakresie określonym umową o powierzenie przetwarzania danych osobowych w celu i w sposób określony przez administratora przekazywanych danych osobowych.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z OBOWIĄZKAMI WYNIKAJĄCYMI Z USTAWY O PRZECIWDZIAŁANIU PRANIU PIENIĘDZY I PRZECIWDZIAŁANIU TERRORYZMOWI
Na mocy przepisów Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z 01.03.2018 r. (dalej: u.p.p.p.) Administrator jako tzw. instytucja obowiązana ma obowiązek:
1)         identyfikować i weryfikować tożsamość klientów, osób upoważnionych w imieniu klienta, beneficjentów rzeczywistych (art. 34 ust. 2 u.p.p.p.) i w tym celu kopiować dokumenty tożsamości klienta, osób upoważnionych, beneficjentów rzeczywistych (art. 34 ust. 4 u.p.p.p.);
2)         oceniać ryzyko związane z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszące się do ich działalności, biorąc pod uwagę czynniki ryzyka dotyczące klientów – w tym osób fizycznych (art. 27, 33 u.p.p.p.);
3)         oceniać ryzyko prania pieniędzy dla transakcji okazjonalnej oraz stosunków gospodarczych ze swoimi klientami, w tym osobami fizycznymi (art. 33 u.p.p.p.);
4)         stosować środki bezpieczeństwa finansowego inne niż identyfikacja (art. 34 ust. 1 u.p.p.p.), a w tym oceniać stosunki gospodarcze klienta, w tym pozyskiwać informacje na temat tych stosunków i dopytywać o nie, monitorować stosunki gospodarcze klienta, w tym analizować jego transakcje, badać źródła pochodzenia pieniędzy i innego majątku (art. 34 ust. 1 pkt 3 i 4 u.p.p.p.);
5)         ustalać, czy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne (PEP);
6)         przetwarzać informacje otrzymane od sygnalistów i dotyczące sygnalistow (art. 53 u.p.p.p.);
7)         raportować o transakcjach ponadprogowych, czyli o wpłatach i wypłatach oraz transferach (z wyjątkami) ponad 15 000 euro
8)         przekazywać informacje wskazane w art. 72 u.p.p.p,
9)         raportować o okolicznościach podejrzanych, czyli zawiadamiać o podejrzeniu prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu (art. 74 u.p.p.p.);
10)       wstrzymywać transakcje podejrzane (art. 86 u.p.p.p.);
11)        zawiadamiać prokuratora o podejrzeniu pochodzenia wartości majątkowych z przestępstwa innego niż pranie pieniędzy (art. 89 u.p.p.p.);
12)        stosować szczególne środki ograniczające – czyli odcinać podmioty i osoby wpisane na listy sankcyjne od pieniędzy (art. 117 u.p.p.p.).

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest wypełnianie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) i obejmuje w przypadku osoby fizycznej zawierającej z Administratorem transakcję podlegającą przepisom u.p.p.p następujące dane:
a)         imię i nazwisko,
b)         obywatelstwo,
c)         numer Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL) lub datę urodzenia – w przypadku, gdy nie nadano numeru PESEL, oraz państwa urodzenia,
d)         serię i numer dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby,
e)         adres zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji przez instytucję obowiązaną,
f)          nazwę (firmę), numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą”.

OBOWIĄZEK PODAWANIA DANYCH I KONSEKWENCJE NIEPODANIA DANYCH:
Podanie danych dla celów realizacji umowy jest dobrowolne, lecz niezbędne do jej wykonania. W przypadku odmowy udostępnienia danych, realizacja celu umowy nie będzie możliwa. 

Podanie danych dla celów informacyjnych i marketingowych jest dobrowolne. W przypadku odmowy wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w tym zakresie nie będzie możliwe wykonanie przez Administratora określonych czynności, w szczególności takich jak: informowanie o aktualnych pakietach, promocjach, nowym zakresie usług obowiązujących u Administratora.

Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową inną aniżeli świadczenie usług jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i wykonania umowy oraz dokonania związanych z tym rozliczeń finansowych. 

Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych czy informacyjnych jest dobrowolne, a zgoda może być w każdej chwili cofnięta, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Wskazanie adresu poczty elektronicznej oraz innych danych w korespondencji drogą elektroniczną jest dobrowolne. Cofniecie zgody na przetwarzanie danych spowoduje brak możliwości prowadzenia dalszej korespondencji elektronicznej. 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe pozyskane w celu wykonywania umowy, przechowywane są do czasu przedawnienia roszczeń związanych z zawartą umową lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów finansowo-księgowych. 

W przypadku, gdy wyłączną podstawę przetwarzania stanowi udzielona zgoda, dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody lub do momentu zrealizowania celu, dla którego zgoda została udzielona z zastrzeżeniem, że cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Przyjmując walory na nasze aukcje, standardowo oferujemy kolekcjonerom umowę komisową, której wzór dostępny jest na stronie